Mario Greco, care se află la conducerea celei mai mari companii italiene de asigurări din august 2012, a anunţat recent ‘noua strategie, bazată pe introducerea disciplinei, simplităţii şi concentrarea pe toate activităţile noastre. Vom simplifica structura noastră şi vom avea o abordare mult mai disciplinată pentru a gestiona grupul şi investiţiile sale’. De asemenea, directorul general al companiei italiene vrea să strângă patru miliarde de euro din vânzarea unor active pentru majorarea capitalului.
Profitul net al Generali a crescut în primul trimestru din 2013 cu 6,3%, la 603 milioane de euro, depăşind estimările analiştilor, care se aşteptau la 528 milioane de euro.
Vineri acţiunile companiei înregistrau o creştere de 2,5%, la 14,90 euro, la bursa de la Milano. În ultimele 12 luni acţiunile Generali au urcat cu 50%.
‘În acest trimestru am înregistrat cel mai bun rezultat operaţional din ultimii patru ani. Suntem în grafic pentru a ne îndeplini obiectivele stabilite’, a afirmat Greco.
Compania şi-a continuat majorarea capitalului, ajungând la o rată Solvency I de 145% la sfârşitul lunii aprilie.
Generali, al treilea asigurator din Europa, vrea să-şi majoreze rezervele de capital cu aproximativ 4 miliarde de euro în următorii trei ani, prin vânzarea afacerilor periferice, a anunţat recent Mario Greco.
Generali, care operează în peste 60 de ţări şi are 82.000 de angajaţi, obţine aproximativ 10% din profitul operaţional în Europa Centrală şi de Est. De asemenea, al treilea asigurator din Europa a înfiinţat sucursale pe principalele pieţe din Extremul Orient, inclusiv India şi China.
Reorganizarea Generali va avea ca obiectiv majorarea capitalului şi creşterea profitului, dar nu vor fi reduse dividendele şi nu se vor face concedieri, a afirmat Greco. De asemenea, noua strategie a Generali vizează până în 2015 o creştere a contribuţiei diviziei de asigurări non-viaţă la aproximativ jumătate din profitul operaţional al companiei, faţă de 35% în prezent.
Generali PPF Holding, un joint-venture între Assicurazioni Generali (51%) şi PPF Group (49%), este prezent şi pe piaţa din România.