In conformitate cu prevederile legii romane, termenul "ecologic utilizat in denumirea acestor produse este similar cu termenii "biologic, "organic sau cu combinatiile acestora; drept urmare, utilizarea altor termeni, cum ar fi "natural, "traditional etc., nu inseamna ca produsele respective sunt ecologice, acestea sunt produse conventionale ale caror preturi ridicate nu sunt justificate.Produsele exemplificate in articol sunt produse conventionale, intrucat sunt realizate fara sa respe
In conformitate cu prevederile legii romane, termenul „ecologic utilizat in denumirea acestor produse este similar cu termenii „biologic, „organic sau cu combinatiile acestora; drept urmare, utilizarea altor termeni, cum ar fi „natural, „traditional etc., nu inseamna ca produsele respective sunt ecologice, acestea sunt produse conventionale ale caror preturi ridicate nu sunt justificate.
Produsele exemplificate in articol sunt produse conventionale, intrucat sunt realizate fara sa respecte cerintele privind producerea si comercializarea, precum si cele privind etichetarea produselor agroalimentare ecologice. Drept urmare, inscriptionarile de pe etichetele exemplificate (natural, traditional, otet natural, paine naturala) contravin legii etichetarii care prevede ca „se interzice utilizarea in etichetare, afisarea in vecinatatea alimentelor sau inscrierea in documentele insotitoare ori in prospectele de prezentare a denumirilor, a indicatiilor, reprezentarilor, semnelor si a oricaror altor forme de prezentare de natura sa induca in eroare consumatorul, in special in ceea ce priveste calitatea, originea sau provenienta alimentului. Faptele exemplificate in articol constituie contraventie si sunt sanctionate de catre Autoritatea Nationala a Consumatorilor care are atributii, responsabilitati si competente conferite de legea etichetarii.
Liviu Predoiu: „Sunt student la ASE, anul IV si pentru realizarea unui proiect as avea nevoie sa imi furnizati date legate de piata produselor cosmetice din Romania. Foarte utile mi-ar fi informatiile legate de cote de piata care sa evidentieze principalii jucatori pe piata si ponderile detinute de ei. O analiza segmentata pe produse tip bodycare, haircare, skincare etc. s-ar putea dovedi foarte utila, de asemenea. Inca de la aparitie, revista Capital are o pagina speciala dedicata studiilor de piata. Daca apelati la arhiva si cititi pagina 13 din ultimii doi ani, de exemplu, veti gasi exact ceea ce va intereseaza despre produsele cosmetice si de igiena personala: analize despre piata parfumurilor, a produselor pentru si dupa barbierit, a deodorantelor, a sampoanelor, a cremelor de fata, de maini si de corp, a demachiantelor, a vopselelor de par, a fardurilor, a gelului de dus si a sapunului de toaleta etc.
M. Burila, Bucuresti: „As dori sa infiintez o firma care sa se ocupe de recuperarea hartiei si, poate, a altor materiale. V-as ruga sa-mi oferiti mai multe amanunte privind programele guvernamentale in acest scop, despre concurenta existenta pe piata, despre cerintele pentru infiintarea unei astfel de firme. Din pacate, nu avem cunostinta despre programe guvernamentale speciale pentru recuperarea unor materiale reciclabile; din pacate, in Romania nu exista o piata pentru astfel de produse. In consecinta, nu detinem informatii care sa va poata fi de folos. Va vom tine insa la curent cu orice informatie relevanta despre domeniu.