Înălțimea mașinii, nu doar viteza, contează atunci când pietonii sunt loviți
„Factori multipli – în acest caz, viteza și înălțimea vehiculului – converg pentru a crea rezultate rutiere negative”, a declarat președintele IIHS, David Harkey.
Înălțimea capotei a fost măsurată vehicule pentru a determina influența sa moderatoare.
Potrivit IIHS, „predilecția noastră pentru SUV-uri și camionete înalte a intensificat consecințele vitezei excesive”, a declarat Harkey.
Raportul a examinat 202 accidente ale persoanelor de 16 ani și peste în orașe din SUA, între anii 2015 și 2022.
Datele au arătat că capetele din față ale vehiculelor mai înalte au crescut numărul de răniri moderate și grave ale pietonilor. La 27 mph (43.5 kmh), viteza tipică de accident, o mașină cu înălțimea normală avea un risc de 60% de a răni un pieton și o șansă de 30% de a îl răni grav.
Cu toate acestea, înălțimea capotei a crescut riscurile: O camionetă de înălțime medie, cu partea frontală cu 13 inch (33 cm) mai înaltă decât a unui automobil normal, avea o probabilitate de 83% de a provoca răni moderate și o probabilitate de 62% de a provoca răni grave.
Acest lucru susține datele IIHS conform cărora capetele frontale mai înalte ucid mai mulți oameni atunci când îi lovesc. Mașinile americane mari, precum SUV-urile, sunt mai susceptibile de a deteriora organele interne decât mașinile mai mici.
„Riscul crescut și gravitatea rănilor provocate de aceste vehicule sunt legate de tendința lor de a provoca răni mai grave mai sus pe corp: la cap, trunchi și șold”, au declarat autorii.
Dimensiunea mașinii afectează vizibilitatea
„Vehiculele mai înalte pot fi mai susceptibile de a fi implicate în anumite configurații de accidente cu pietoni decât cele mai scunde, posibil din cauza limitării vizibilității șoferului”, au adăugat aceștia.
În circumstanțele în care pietonul se află în apropierea colțului din față al vehiculului, liniile de vizibilitate restrânse ale șoferului pot crește riscul de accident și pot împiedica frânarea înainte de impact, crescând numărul de răniți.
Autorii studiului au adăugat că rezultatele subliniază necesitatea de a adapta vehiculele și drumurile pentru a încetini accidentele în regiunile aglomerate.
„Va fi nevoie de o combinație de acțiuni din diferite colțuri ale lumii transporturilor pentru a îmbunătăți siguranța pietonilor”, a spus el, potrivit medicalxpress