InBev România, unul dintre cei mai importanţi producători de bere din România, devine, începând cu 1 martie 2010, Bergenbier SA, preluând astfel numele celui mai popular brand din portofoliu. Compania îşi va păstra structura organizaţională şi de business, precum şi gama de produse.
Bergenbier, brandul principal al companiei, este prima marcă din portofoliu lansată pe piaţa locală şi totodată motorul afacerii, reprezentând anual aproximativ jumătate din volumul şi valoarea vânzărilor firmei.
S-a schibat proprietarul, s-a schimbat numele
Decizia schimbării numelui companiei a fost luată în contextul în care, în decembrie 2009, aceasta a ieşit din grupul Anheuser-Busch InBev, odată cu vânzarea tuturor operaţiunilor sale din nouă ţări ale Europei Centrale şi de Est (România, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Ungaria, Muntenegru, Serbia, Bosnia şi Slovacia) către CVC Capital Partners, unul dintre principalele fonduri de investiţii private şi consultanţă în investiţii la nivel mondial. Bergenbier S.A. va fi parte integrantă a grupului nou-format “StarBev”, ce include toate operaţiunile din domeniul producerii şi distribuţiei berii, achiziţionate de CVC Capital Partners în urma tranzacţiei de la finele anului trecut.
„Am ales să ne numim Bergenbier SA ca semn firesc al recunoaşterii unui renume pe care compania şi l-a creat în ultimii 15 ani. Oricare a fost numele entităţii juridice, suntem cunoscuţi prin Bergenbier, brandul creat în mai 1995”, a declarat Mihai Ghyka, preşedinte companiei.
Brand cu notorietate
Brand dezvoltat special pentru piaţa locală de bere, Bergenbier a fost, în 1995, prima bere din segmentul mainstream distribuită la nivel naţional şi primul brand de bere românesc ce a lansat un sortiment fără alcool în segmentul mainstream, în 2001. În prezent, Bergenbier SA deţine două fabrici de bere la Ploieşti şi la Blaj.