Până la sfârşitul anului, 60 de km din Autostrada Transilvania vor fi daţi în trafic

Lucian Bode a prezentat, joi, stadiul în care se află tronsoanele din Autostrada Transilvaniei, pe care le-a împărţit în trei categorii. Prima categorie a denumit-o „veşti bune pentru această regiune şi pentru sălăjeni”.

Este vorba despre Nuşfalău – Suplac. 13,5 Km daţi în trafic astăzi, 21 septembrie 2023. Tronsonul Cheţani- Câmpia Turzii va fi dat în trafic, finalizat şi recepţionat până la sfârşitul anului.

Este vorba despre 16 km de autostradă. De asemenea, legătura dintre Autostrada Transilvania şi municipiul Oradea, cei aproape 20 de km, vor fi finalizaţi până la sfârşitul anului.

Aşadar, până la sfârşitul anului, avem speranţe că 60 de km din Autostrada Transilvania vor fi daţi în trafic.

El a oferit câteva informații și despre cea de a doua categorie, pe care o numeşte „aşteptări foarte mari din partea noastră, cel puţin a sălăjenilor”.

„Tronsonul de la Nădăşelul până la Poarta Sălajului. Sunt două contracte. Nădşelul-Mihăleşti şi Mihăleşti-Zimboră, Zimbor- Poarta Sălajului, sunt peste 40 de km de autostradă, care astăzi sunt în lucru. Autostrada este realizată de un constructor român foarte serios şi care are termene de finalizare anul 2025. Eu trag speranţa că aşa cum îl cunosc eu pe acest constructor serios, o să reuşească şi aici să dea în trafic, să finalizeze cei 42 de km până la sfârşitul anului 2024.

Aşadar, cea de-a treia categorie şi ultima aş numi-o eu „cea a speranţelor pentru noi” pentru că de prea mult timp aceste trei tronsoane se află în proceduri şi, din păcate, şi astăzi, când vorbim, două dintre ele sunt în procedură de contestare. Tronsonul Poarta Sălajului – Nuşfalău 41 de km, au fost depuse ofertele şi sunt opt oferte, sperăm ca până la sfârşitul anului procedurile să se încheie, astfel încât să se poată semna contractul de proiectare şi execuţie.

Tronsonul de aici, cei 26 de km, a fost adjudecat de un constructor român, dar din păcate există o contestaţie în primă instanţă. Sperăm ca această procedură de contestare să se încheie în cel mult o lună”, a declarat, joi, Lucian Bode în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc în județul Sălaj.

Ultimul tronson al acestei autostrăzi a fost deja licitat

Ultimul tronson (29 km, între Chiribiş şi Biharia) a fost licitat și a fost desemnat câştigătorul, tot un constructor român. În acest moment, sunt în a doua procedură de contestare, mai exact la Curtea de Apel.

El speră ca, luna viitoare, să avem contractul de execuţie semnat pentru cei 29 de km. În acest fel, cei aproape 100 de km de autostradă care sunt în aceste proceduri (Poarta Sălajului, Zalău, Chiribis, Biharia) să poată să între în execuţie.

„Sălajul a beneficiat de fonduri europene consistente şi guvernamentale în ultimii ani iar investiţiile în infrastructură arată bine şi au premise foarte, foarte mari să se realizeze, de exemplu Poarta Sălajului- Nuşfalău, care este cel mai scump tronson pe care compania de drumuri la scos la licitaţie, aproape 9 miliarde de lei.

De asemenea, fondurile guvernamentale au fost alocate într-un procent semnificativ în ultimii ani pentru judeţul Sălaj şi este suficient să vorbim despre DN1H este o arteră importantă pentru judeţul nostru. În aceeaşi situaţie se află şi drumurile judeţene.

În ultimii ani, drumurile judeţene au fost o prioritate pentru Consiliul Judeţean Sălaj, pentru preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, pentru primarii, indiferent de culoarea politică, aşa cum suntem şi astăzi aici”, a adăugat el.