Încă cel puțin 5 restaurante KFC până la finalul lui 2012

US Food Network, care operează franciza KFC (Kentucky Fried Chicken) în România, va număra - dacă planul companiei se va realiza – cel puțin 47 de restaurante KFC, la sfârșitul acestui an. Valoarea investițiilor bugetate depășește 2,5 milioane de euro.

Planurile de extindere ale US Food Network pentru KFC vizează și orașele din provincie – ”Anul acesta, vom deschide cel puțin un restaurant în afara Bucureștiului”, susține Mark Hilton, CEO al companiei.
KFC a avut pe piața locală venituri de 38,2 milioane de euro în 2011. Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Puiu Popoviciu. În prezent, în România sunt deschise 42 de restaurante KFC dintre care 18 numai în Bucureşti, restul fiind în oraşe precum Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava, Oradea, Piteşti şi Braşov.
Principalii competitori ai KFC sunt lanțurile de tip fast-food McDonald’s, cu o rețea de 64 de restaurante și Burger King, o franciză controlată de oamenii de afaceri Eli Davidai și Marius Nasta, care deține doar șase unități pe piața locală (anul trecut au fost închise trei restaurante). Toți vor simți cu adevărat ce înseamnă concurență abia după ce ia startul în cursă şi rivalul Subway, care se pregătește să deschidă primele unități în România.
Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro, adică jumătate din întregul domeniul de restaurante.