Încă două nave au blocat în urmă cu două zile Canalul Suez, după ce în urmă cu două săptămâni acesta a fost blocat într-un incident major de nava Ever Given. Deși în acest ultim caz cele două nave cisternă au fost repuse rapid pe linia de plutire și nu s-au înregistrat pagube, care este motivul acestor incidente? Comandantul de navă Tiberiu Miclea a explicat de ce aceste incidente sunt tot mai dese.
După ce în urmă cu două săptămâni Canalul Suez a fost blocat de nava Ever Given, în urmă cu două zile alte două nave-cisterne de câte 240 de metri fiecare au eșuat în balast. Deși de această dată nu au fost semnalate pagube, navele fiind repuse pe linia de plutire, astfel de incidente pe una dintre cele mai importante căi comerciale de pe planetă riscă să dea peste cap transporturile de mărfuri. Autoritățile canalului au declarat după primul incident că au în vedere extinderea secțiunii în care s-a produs.
Comandantul de navă Tiberiu Miclea a explicat pentru Digi24 de ce se întâmplă atâtea incidente în ultima vreme în Canalul Suez. În primul rând acesta a punctat dimensiunea navelor, a căror capacitate s-a mărit cu timpul. În schimb Canalul, la momentul proiectării „nici nu se visa că nave de 400 de metri vor traversa Suezul”
„Se întâmplă astfel de situații din cauza măririi capacității navelor, a dimensiunii lor. Când a fost proiectat canalul nici nu se visa că nave de 400 de metri vor traversa Suezul. Azi asta e normal.
Cele două nave cu lungime de aproximativ 250 de metri erau încărcate cu balast, așa a fost simplu să fie puse pe linia de plutire, pentru că s-a dat afară din această cantitate”, a declarat Tiberiu Miclea.
Lărgirea canalului ar putea dura ani buni
Acesta a spus că un alt motiv pentru eșuarea navelor este întreținerea canalului. Tiberiu Miclea a precizat că acesta trebuie dragat zilnic pentru a fi menținută adâncimea optimă pentru nave.
„În al doilea rând, canalul trebuie întreținut, dragat.
Din cauza numărului mare de nave care tranzitează canalul, fundul nu rămâne la aceeași adâncime. Tot timpul canalul trebuie dragat pentru a fi menținut la adâncimea optimă.
Aceste operațiuni se fac de obicei zilnic.
În ceea ce privește lărgirea porțiunii unde se întâmplă aceste situații ar putea dura chiar ani, pentru că traficul intens împiedică să se lucreze constant în acest sens.
Astfel de probleme se vor mai întâmpla, poate nu la aceeași gravitate, dar vom mai avea nave puse pe uscat pe Canalul Suez”, a declarat Tiberiu Miclea.
Sursă foto: Pixabay