Vineri, 11 martie, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, a informat că finanțarea pentru construcția Autostrăzii Bacău-Pașcani va fi asigurată prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență al României).

„Încă o veste bună pentru Autostrada Moldovei (A7)! Indicatorii Tronsonului Bacău-Pașcani au fost avizați astăzi de Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR.

Sectorul de autostradă cuprins între Bacau și Pașcani va avea o lungime de 77,39 de km și va traversa județele Bacău, Neamț și Iași. Pentru stabilirea traseului și a soluțiilor tehnice s-au realizat:

  • – 653 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6 m și 30 m;
  • – 255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice și seismice:
  • – 80 de investigații geotehnice dinamice tip super-greu;

Potrivit Studiului de Fezabilitate, pe traseul autostrăzii Bacău-Pașcani se vor construi:

  • – 112 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate;
  • – 9 Noduri rutiere;
  • – 4 Parcări securizate;
  • – 4 Parcări de scurta durată;
  • – 1 Centru de Întreținere și Coordonare;
  • – 50 de Spații de încărcare pentru autoturisme electrice;
  • – 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protecție;

Finanțarea pentru construcția Autostrăzii Bacău-Pașcani va fi asigurată prin PNRR”, a scris acesta pe rețelele de socializare.

Reamintim că Sorin Grindeanu a oferit informaţii noi despre construcţia şoselei de mare viteză ce va traversa Carpaţii şi va face legătura între Sibiu şi Piteşti.

Trei oferte depuse pentru Secţiunea 3 a autostrăzii! Din ce ţări provin firmele care s-au inscris la licitaţie?

Oficialul spune că pentru ultima secţiune a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, una dintre cele două care traversează Carpaţii, există trei oferte depuse. Ministrul Transporturilor a explicat şi cât timp au pentru proiectare şi execuţie constructorii români, austrieci, spanioli, italieni și turci care concurează pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești.

„Trei oferte pentru ultima secțiune a Autostrăzii Sibiu-Pitești! Una din cele două secțiuni ale tronsonului care traversează Carpații, între Cornetu și Tigveni, are o lungime de 37,4 km și un cost estimat cuprins între 5,3 și 5,8 miliarde de lei, fără TVA.

Constructorii români, austrieci, spanioli, italieni și turci care concurează pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, vor avea la dispoziție maxim 14 luni pentru proiectare și 59 de luni pentru execuție, după semnarea contractului”, a scris Sorin Grindeanu, joi, pe pagina sa de Facebook.

Ce trebuie să realizeze constructorul pe Secţiunea 3 şi cum va arăta autostrada finalizată?

Lucrarea va fi una impresionantă, cu 95 de poduri şi pasaje, dar şi un tunel de 1,7 km lungime. Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile, a mai precizat Sorin Grindeanu. În prezent, lucrări efective se desfăşoară pe Secţiunile 1 şi 5 ale autostrăzii, a adăugat oficialul.

„Câștigătorul va trebui să construiască:

  • 95 de poduri și pasaje
  • 1 tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie)
  • – 2 noduri rutiere (Cornetu și Văleni)
  • – 1 ecoduct (în zona localității Călinești)

Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. În momentul finalizării celor 5 secțiuni, Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km și va lega Centrul și Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi pe Coridorului Rin -Dunăre (Coridorul 4 Paneuropean).

La ora actuală Secțiunile 1 și 5 sunt în construcție, Secțiunea 4 este în etapa de elaborare a Proiectului Tehnic iar Secțiunea 2 (pentru care s-a semnat contractul în luna februarie) urmează să intre în scurt timp în faza de proiectare”, a mai scris ministrul Transporturilor în mesajul său.