Așadar, Blue Air, Wizz Air şi Germanwings își vor continua activitatea ca și până în prezent, ”în condiții mai bune” atât pentru pasageri, cât și pentru companii, spun analiștii din piață, făcând o comparație cu starea ”precară” în care se află acum aeroportul Băneasa.
Bineînțeles, cum era de așteptat, prețul biletelor va mai crește, în unele cazuri apropiindu-se chiar de cele practicate de către companiile aeriene de linie, precum Tarom. Reprezentanții Wizz Air au explicat că de cinci ani de când sunt prezenți în România taxele s-au dublat la nivel local, pe Otopeni fiind chiar cu 25% mai mari. Chiar și așa, Wizz Air a anunțat că va mări numărul de zboruri și va investi în jur de 100 milioane de euro în piață. 
Celălalt mare operator, Blue Air, va avea o bază de șase avioane pe Otopeni şi va opera 85 de zboruri săptămânal. “Anul 2012 este unul provocător. Avem criza în jurul nostru, recesiune, rata de schimb nu e bună, avem 65% din plăţi către furnizori, iar preţul petrolului nu scade aşa cum ne-am așteptat anul trecut în noiembrie. Însă în aceste condiţii, noi ne extindem. Vom începe operarea într-o altă ţară unde avem un partener care are nevoie de noi”, spunea Sherif Ussama, directorul general al companiei.
Terminalul de pasageri al Aeroportului Băneasa, declarat anul trecut monument istoric de importanţă naţională, se află în proces de reabilitare şi implementare a conceptului de City Airport. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care s-a decis mutarea curselor low-cost pe Otopeni.