Ultimul model Mercury a ieșit de pe linia de asmblare a uzinei din St. Thomas, Ontario, în această săptămână.
Deși livrarea ultimului Mercury Grand Marquis era programată pentru finalul lui 2010, furtunile de zăpadă care au blocat livrările de componente au întârziat cu câteva zile fatidicul moment în care încă un brand american iese de pe scena industriei auto.
Aparținând acum concernului Ford Motor Co, brandul Mercury datează încă din 1938, în acest timp fiind comercializate peste 21 de milioane de unități pe piața din Statele Unite. După 25 de ani în care a produs modelul Grand Marquis alături de alte modele Ford, uzina din St. Thomas a rămas în portofoliu doar cu Ford Crown Victoria. Însă nici acesta nu o va salva de la închiderea programată pentru luna septembrie a acestui an.
În afară de Mercury, care se dorea în strategia grupului Ford, un brand destinat umplerii nișei dintre produsele purtând mărcile Lincoln și Ford, criza a mai forțat cei trei mari producători din Detroit să renunțe la nume cunoscute precum Eagle și Plymouth aparținând Chrysler sau Pontiac, Saturn, Hummer și Oldsmobile, ale gigantului General Motors.