România va introduce din 20 decembrie formularul de localizare a pasagerului, sau PLF, un document de călătorie electronic, implementat deja în alte țări europene. Șeful DSU, Raed Arafat a dat detalii despre acest document care reprezintă una din modalitățile de limitare a răspândirii noii variante de coronavirus, Omicron.
Mai exact este vorba despre un formular pe care pasagerul îl completează înainte de a pleca în călătorie și îl prezintă autorităților la frontieră, a explicat secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, coordonatorul Departamentului pentru Situații de Urgență.
Întrebat despre ce date ar trebui să includă acest formular de localizare a pasagerului, dar și cine va trebui să îl completeze, șeful DSU a spus că acesta va fi completat de pasager și va cuprinde datele personale și adresa unde se deplasează.
Formular, recomandat la nivel UE
„Îl completează pasagerul, îl completează, în mod normal și recomandabil, înainte să înceapă călătoria, adică înainte să se îmbarce în avion sau înainte să înceapă călătoria către România, ca să nu stea să completeze la graniţă şi atunci să apară un rând mai mare şi să întârzie procesarea pasagerilor. În momentul în care l-a completat, va conţine date personale, plus, bineînţeles, adresa unde merge. Pentru cetăţenii români adresa unde vor merge, unde locuiesc, pentru cetăţenii străini la ce hotel sau dacă merg în mai multe locuri unde merg, în ce date și la ce hoteluri.
Cam asta este ideea, tocmai pentru că dacă apare o situație în care necesită anunţarea lor că au fost în contact, că au fost în apropierea unei persoane care este cu COVID-19 atunci să poată autoritățile sanitare să le găsească imediat. Este un formular care a fost recomandat de mult la nivel european, multe țări îl au şi România acum îl va implementa după discuţia care a avut loc cu premierul ieri”, a declarat Raed Arafat pentru RRA.
STS va realiza partea digitală
Acesta a precizat că formularul va fi atât în variantă electronică cât și tipărită, iar disponibilitatea acestuia va fi anunțată la o dată ulterioară.
„O să fie făcută o campanie de informare, pentru asta este până în data de 20 decembrie, pentru că mai sunt anumite lucruri care trebuie făcute. Aici STS este cel care realizează partea digitală şi urmează să fie anunțat acest lucru și toate detaliile în timp util, pentru ca lumea să ştie de unde să-l acceseze şi să-l completeze”, a explicat șeful DSU.