Rețeaua locală de retail La Cocos continuă să se extindă și se pregătește să deschidă al patrulea hipermarket din țară, în Brașov. Această tranzacție a fost intermediată de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Se deschide un nou magazin La Cocoș
Noul magazin La Cocoș va ocupa o suprafață de aproximativ 10.000 de metri pătrați în complexul comercial Brintex-Brașov, amplasat în cartierul Bartolomeu.
Acest magazin din Brașov este prima unitate oficial anunțată ca parte a planului de dezvoltare a rețelei La Cocoș. Planul include deschiderea a încă cinci magazine noi în perioada 2024-2025. Supermarketul La Cocoș este primul independent din sectorul alimentar din România. El a realizat vânzări de aproximativ 1 miliard de lei în anul 2023, cu cele trei hipermarketuri existente, două în Ploiești și unul în București.
Brintex Discount Shopping Center a trecut recent printr-un proces important de remodelare, după 18 ani de prezență în aceeași locație. Include acum 200 de magazine complet închiriate. Noul magazin La Cocoș va completa mixul de chiriași din cadrul Brintex și este de așteptat să genereze o creștere semnificativă a numărului de vizitatori zilnici, care în prezent este de 5.000 de persoane. Colaborarea între La Cocoș și Brintex va oferi un mix perfect care va crea o experiență unică de cumpărături pentru județul Brașov.
”Piața de retail alimentar este o piață extrem de competitivă, prin prezența marilor rețele internaționale, dar și cu afaceri locale, care au reușit să se impună ca jucători importanți. La Cocoș este unul dintre cele mai de succes branduri locale de hipermarketuri, succes obținut printr-o poziționare pe piață atent analizată.
Deschiderea hipermarketului în Brașov, într-o locație cheie, cu tradiție pe plan local, este un rezultat al colaborării foarte bune cu proprietarul complexului comercial Brintex, și al experienței pe care echipa noastră de retail a acumulat-o de-a lungul anilor, care a permis identificarea celei mai bune soluții care să contribuie la replicarea succesului brandului și în acest oraș” a declarat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.
La Cocoș reprezintă un concept inovator pe piața din România. Magazinul oferă clienților trei niveluri de prețuri în funcție de cantitatea achiziționată. Aceste magazine operează pe suprafețe mari și pun la dispoziție aproximativ 12.000 de produse, incluzând cele mai cunoscute și mai vândute articole din țară.
Primul magazin a fost inaugurat în 2014 în Ploiești
După ani de creștere constantă, în 2019, magazinul din Ploiești a realizat vânzări de 54,4 milioane de euro. Avea la acea vreme o suprafață de 3.950 de metri pătrați. Extinderea a continuat în 2020, când La Cocoș a deschis al doilea magazin în București. În incinta Vitantis Shopping Center, având o suprafață de aproximativ 11.400 de metri pătrați. În noiembrie 2023, a fost inaugurată a treia unitate, tot în Ploiești, care se remarcă prin suprafața sa de aproximativ 13.000 de metri pătrați, fiind cel mai mare magazin din comerțul alimentar independent din România.
Retail-ul alimentar a reprezentat unul dintre segmentele cele mai reziliente ale pieței de retail. Demonstrând o creștere susținută în ciuda creșterii inflației și a erodării puterii de cumpărare și a consumului. În perioada 2019-2022, acest sector a înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri care au depășit rata inflației.
Potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, rețelele de hipermarketuri și supermarketuri au raportat o creștere cumulată a cifrei de afaceri de 18,2% în anul 2022, cel pentru care sunt disponibile cele mai recente rezultate financiare. Acest lucru demonstrează rezistența și atractivitatea continuă a sectorului alimentar în piața de retail din România.