Răzvan Cuc a declarat astăzi în şedinţa comisiilor de specialitate ale Parlamentului că priorităţile mandatului său sunt în principal axate pe câteva proiecte de investiţii mari, cum ar fi continuarea lucrărilor pe fostul coridor IV, actualul coridor Rin-Dunăre, unde se găseşte autostrada Sibiu – Piteşti.
„Pentru capete, adică secţiunea 1 Sibiu – Boiţa, respectiv secţiunea 5 Piteşti – Curtea de Argeş, documentaţiile tehnice aferente au fost predate către beneficiari şi în acest moment sunt în analiză. În acest context, vom încerca o abordare de accelerare a proiectului, ţinând cont de importanţa majoră a acestuia, respectiv vom încerca în anul 2017 să demarăm procedurile de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie (pentru capete – n. r.”, a spus ministrul, citat de Agerpres.
Însă, potrivit acestuia, un obstacol important este obţinerea acordului de mediu, fiind necesară o conlucrare foarte bună între Ministerul Transporturilor şi cel al Mediului.
„Precizez că un obstacol important care trebuie depăşit îl constituie obţinerea acordului de mediu, pe care beneficiarul îşi propune să îl obţină la nivel de detaliu pentru cele două secţiuni menţionate, adică 1 şi 5, iar pentru restul secţiunilor – 2, 3 şi 4, adică cele din mijloc – să fie obţinut acordul de mediu la nivel de principiu. Aici este nevoie de o conlucrare foarte bună între cele două ministere, respectiv cel al Transporturilor şi al Mediului”, a explicat Răzvan Cuc.
Argumentând respingerea unui amendament, şeful de la Transporturi a spus că în buget este prevăzută suma de 21 de milioane de lei, finanţare din Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), pentru studiile de fezabilitate necesare. „La acest obiectiv avem prevăzută suma de 21 milioane de lei finanţare din POIM. Intenţionăm să scoatem capetele la licitaţie pentru proiect tehnic şi execuţie şi să finalizăm studiile de fezabilitate pentru cele trei tronsoane (din mijloc – n. r.). Avem 21 de milioane de lei alocate pentru studiile de fezabilitate”, a subliniat ministrul Transporturilor.
La jumătatea lunii noiembrie 2016, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat traseul pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii Sibiu-Piteşti.
Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, în lungime de circa 123 de kilometri, este: Secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; Secţiunea 2, Boiţa-Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă; Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiaşului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului; Secţiunea 4, Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeş; secţiunea 5, Curtea de Argeş-Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă, prin Valea Argeşului, şi secţiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum naţional, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.
Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti o sumă estimată de 1,6 miliarde de euro. Ministerul Transporturilor are prevăzut pentru anul 2017 un buget de 13,761 miliarde de lei, în creştere cu 60,33% raportat la execuţia preliminată pe 2016, care a fost de 8,583 miliarde de lei.