Încă un oraș din România va avea metrou. A fost emis certificatul de urbanism. Ce rută va avea magistrala

Preşedintele CJ Cluj a emis, joi, certificatul de urbanism necesar penru proiectul magistralei de metrou ce va face legătura între Cluj-Napoca şi Floreşti. O descoperire recentă ar putea creşte costurile acestui proiect, spunea recent viceprimarul Clujului.

Unul dintre cele mai importante proiecte din Cluj-Napoca este cu un pas mai aproape de finalizare. Este vorba despre metroul ce urmează să fie construit în acest important oraş al României.

A fost emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a Studiului de Fezabilitate

Joi, 18 martie, Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, a emis certificatul de urbanism pentru proiectul metroului ce va străbate municipiul Cluj şi va face legătura cu Floreşti. Oficialul a precizat că acest proiect este unul de importanţă maximă pentru judeţ.

„Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, a emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului ‘Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida’ – Magistrala 1 de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea”, precizează un comunicat al instituţiei.

Cum va arăta viitoarea magistrală de metrou?

Viitoarea magistrală de metrou Floreşti – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 km şi va număra 19 staţii subterane şi un depou subteran, se arată în document. Dintre acestea, 14 staţii vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est şi vor deservi principalele puncte de interes.

Alin Tişe, preşedintele CJ Cluj: „E un proiect de maximă importanţă atât pentru Cluj-Napoca şi zona metropolitană, cât şi pentru întreg judeţul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Judeţean, astfel încât să devină realitate cât mai curând.”

Traseul propus este pe ruta zona de sud a comunei Floreşti – viitorul spital regional de urgenţă – centrul comercial din Floreşti – cartierul Mănăştur – centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Creşteri de costuri din cauza descoperirii unui zăcământ de sare

Pe 2 martie, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca Dan Tarcea declara, pentru Agerpres, că pe traseul metroului a fost descoperit un zăcământ de sare şi că, din acest motiv, preţul, estimat în prezent la 1,2 miliarde de euro, ar putea să crească.

„Este foarte posibil să fie şi ceva creşteri de costuri, dar nesemnificative, în comparaţie cu valoarea proiectului. Nu ştim astăzi care sunt costurile. Proiectul nu este în pericol, acesta este cel mai important aspect.

Şi e foarte bine că au descoperit în acest moment zăcămintele de sare şi că nu s-au descoperit la faza de execuţie. Costul metroului este estimat la 1,2 miliarde de euro. Este o estimare. Poate să fie 1,1 miliarde, nu pot să vă spun, ne va spune studiul de fezabilitate”, a susţinut Dan Tarcea.