Încasările companiilor de taxi s-au dublat în această perioadă, iar cei mai mulți nu mai reușesc să facă față comenzilor. Indiferent de tarif, 1,39 sau 3,5 lei pentru un kilometru în București, taxiurile aproape că ”au fost luate pe sus” de clienți.
”Comenzile sunt enorme. Dacă într-o perioadă normală aveam 10.000 de clienți pe zi, acum avem 20.000. Practic, nu mai facem față comenzilor din Capitală”, spune Robert Meghesi, unul dintre proprietarii Taxi 2000. Iar acest lucru este valabil pentru orice companie prezentă în Capitală (Meridian, Auto Cobălcesu, Cris Taxi), chiar și pentru companiile ”fantomă”, din ce în ce mai numeroase în ultima perioadă. Caz în care, de multe ori, aparatul de taxat nu este pornit, ”la alegerea șoferului: vreți bine, altfel.. nu negociez”.
Ca o paranteză, piața serviciilor de taximetrie din București este estimată la aproape 100 de milioane de euro pe an. Tariful mediu la care au aderat majoritatea companiilor de taxi este de 1,4 lei/km, iar limita legală maximă le permite taximetriștilor să ajungă la 3,5 lei/km. Cât despre un tarif unic, în următoarele luni, așa cum există zvonuri, nici nu poate fi vorba: ”Este doar o bârfă. Fiecare firmă poate să-și aleagă ce tarif dorește”, mai spune Robert Meghesi.
Potrivit datelor din piață, o mașină de taxi are, în medie, încasări zilnice de circa 100 de lei, iar profitul este 10%, ceea ce înseamnă că, într-o lună, dacă luăm în calcul 26 de zile lucrătoare, un taxi aduce venituri de 2.600 de lei. Calculând mai departe, veniturile lunare ale taximetriștilor bucureșteni sunt de aproximativ 32,5 milioane de lei (puțin peste 7,5 milioane de euro). „E suficient cât să supraviețuiești de pe o zi pe alta“, spunea, într-un interviu anterior pentru Capital, Lucian Marin, patronul Meridian Taxi.
Pentru București, media privind ocuparea unei mașini în regim de lucru de 24 de ore este de 20 de clienți, iar o cursă medie are șapte kilometri. În prezent, numărul aproximativ de taxiuri din Capitală este de 12.500 dintre care, spun jucătorii din piață, 700 au autorizații false, iar 2.800 au acte de la primăriile din localitățile învecinate Bucureștiului (Ilfov).
Cotizația taximetriștilor independenți pentru serviciile de dispecerat primite de la firmele la care s-au afiliat variază între un euro și 120 de euro.