În România, cinematografele au înregistrat, anul trecut, încasări cu 70% mai mari decât în 2008, potrivit Agenţiei Champions. În acelaşi timp încasările cinematografelor din Uniunea Europeană au crescut la aproape 985 de milioane de euro, în 2009, potrivit unui raport al Observatorului European al Audiovizualului, ce va fi făcut public la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin (11 – 21 februarie).

Încasările cinematografelor au crescut în 18 din 24 de ţări membre ale Uniunii Europene. Germania a înregistrat cea mai semnificativă creştere în această privinţă, de 13,1% (16,9 milioane de euro), urmată de Franţa (cu 10,9 milioane de euro, 5,7%) şi Marea Britanie (9,3 milioane de euro, 5,6%) şi Polonia (5,4 milioane de euro, 16,1%). Pentru prima dată în ultimii cinci ani, Spania a raportat o creştere de 2,8%, în timp ce încasările au scăzut cu 0,4% în Italia.

Rusia, a patra ţară de cinema din Europa

Rusia este una dintre ţările din afara Uniunii Europene care au înregistrat o creştere a încasărilor, de 11,8%, cu 138,5 milioane de bilete vândute, devenind a patra cea mai mare piaţă de cinema din Europa din punctul de vedere al numărului de spectatori.

Potrivit Cineuropa, filmele care au adus cele mai mari încasări au fost „Epoca de Gheaţă 3”, „Avatar”, „2012”, „Deasupra tuturor/ Up” şi „Îngeri şi demoni”.

Încasări cu 70% mai mari în România 0-47560-iceage.jpg

În România, cinematografele au raportat în 2009 încasări cu 70% mai mari decât în 2008. Dacă în 2008 s-au vândut bilete în valoare de aproximativ 46 de milioane de lei, anul trecut, încasările cinematografelor au fost de peste 78,2 milioane de lei. Filmul cu cele mai mari încasări în România a fost „Epoca de Gheaţă 3”, care a avut 335.702 spectatori şi încasări de 6.849.382 de lei (1.667.693 de euro).

Observatorul European al Audiovizualului este un organism de serviciu public european, compus din 36 state membre UE şi din Comunitatea Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual.

SURSA: Mediafax