Încep lucrările la un nou lot al autostrăzii Brașov-Oradea. CNAIR a anunțat că au fost depuse patru oferte pentru lotul de autostradă Suplacu de Barcău - Chiribiş.
Potrivit CNAIR, au fost depuse, luni, patru oferte pentru lotul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiş. Ofertele au în vedere procedura de atribuire a contractului Proiectare şi execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş, Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiş (km 4+200 – km 30+550), conform unui comunicat remis luni de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Ofertele au fost depuse de Asocierea Construcţii Erbaşu (lider de asociere) – Vahostav SK A.S., Asocierea Drum Asfalt SRL (lider de asociere) – Trameco SA – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Citadina 98 SA – Lemacons SRL, Asocierea Rizzani de Eccher Spa Italy – Artera Blue SRL şi ERG Insaat Ticaret VE Sanaiy AŞ.
Obiectul contractului constă în proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru 26,35 kilometri de autostradă.
Contractul prevede construirea mai multor lucrări de artă, dintre care 3 viaducte, 8 pasaje şi 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 metri – Pod peste lac de acumulare la kilometrul 6+655.60.
Valoarea estimată a contractului este de 503,687 milioane de lei fără TVA, iar durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor.
Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentaţiilor de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice, se menţionează în comunicatul CNAIR, transmite Agerpres.
Începe pregătirea tehnică a autostrăzii A3
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a declarat, joi, 11 martie, că a dat ordinul de începere pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov. Ministrul a precizat că noua autostradă trebuie să fie „fără cusur” din punct de vedere al documentaţiei tehnice şi studiilor de teren.
„A fost dat astăzi ordinul de începere, astăzi, 11 martie, în prima întâlnire oficială cu proiectantul la sediul CNAIR. Această autostradă trebuie pregătită fără cusur din punct de vedere al documentaţiei tehnice şi studiilor de teren. Nu ne mai permitem întârzieri. Ne dorim soluţii moderne, cu tuneluri (Buşteni+Sinaia), soluţii prietenoase cu turismul şi mediul.
Conform contractului, una dintre primele etape este pregătirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulaţie, prognoza de trafic şi finalizarea acestui capitol. În paralel se desfăşoară studiul alternativelor de traseu cu schiţe, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor şi identificarea constrângerilor de pe fiecare opţiune. După o etapă de consultare publică se aprobă traseul final”, a explicat ministrul pe pagina sa de Facebook.
Sursa foto: INQUAM Photos, Virgil Simonescu