Pe 5 noiembrie, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat pe rețelele de socializare că lucrările la podul peste lacul Cernica au fost oficial inițiate. Acest lot, care face parte din Autostrada A0, se dovedește a fi cel mai dificil segment din întregul proiect, având în vedere complexitatea lucrărilor necesare.

Detalii despre lucrările la podul Cernica

Scrioșteanu a efectuat o vizită pe șantierul lotului 4 al Autostrăzii A0 București pentru a evalua progresele realizate. Potrivit declarațiilor sale, acest lot se întinde pe o lungime de 4,47 kilometri și este considerat cel mai provocator, în principal din cauza podului de 1,3 kilometri care va traversa lacul Cernica, o arie protejată.

„Este cel mai mic lot ca lungime, dar cel mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată)”, a subliniat secretarul de stat.

De asemenea, el a menționat că lucrările au început la ultima structură, care nu a fost încă abordată și care este cea mai complexă din cadrul proiectului, adică podul peste lac.

Stadiul lucrărilor și perspectivele de finalizare

Scrioșteanu a detaliat stadiul actual al lucrărilor, menționând că în prezent se realizează diverse activități.

„Se realizează platforma de pământ în lac, se armează și cofrează riglele pilelor P1 și P2, se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloților.”

De asemenea, se execută umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii.

Autostrada A0, Cernica
SURSA FOTO: Facebook, Irinel Ionel Scriosteanu

Lucrările nu se limitează doar la pod; se desfășoară și activități la pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița. Aici, se execută lucrări de umplutură cu balast, forare, armare și betonare a piloților.

Scrioșteanu a specificat că se montează eșafodaje pentru susținerea riglelor pilelor, se armează și se cofrează riglele pilelor, iar lucrările avansează cu viteza dorită.

Provocările întâmpinate și efectivele pe șantier

Pentru a asigura un avans constant al lucrărilor, sunt deja planificate lucrări de asfaltare a unei variante temporare pentru DJ301, care urmează să fie utilizată pentru devierea traficului în zilele următoare.

Totodată, se instalează utilaje de forat pentru execuția piloților aferenți pasajului și se derulează lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și a conductelor de gaze din zona Pantelimon.

Autostrada A0
SURSA FOTO: Facebook, Irinel Ionel Scriosteanu

Scrioșteanu a anunțat că pe șantierul de la Cernica vor lucra aproximativ 241 de oameni și vor fi utilizate 87 de utilaje.

„Antreprenorul va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată, printre care: Pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), în lungime de 504 m; Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, în lungime de 1274 m”, a adăugat el.

Lotul 4 Nord va conecta Autostrada A0 cu Autostrada București – Constanța A2 prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractuală este stabilit pentru primăvara anului 2026.

Secretarul de stat a menționat că, având în vedere mobilizarea antreprenorului, lotul ar putea fi finalizat chiar la sfârșitul anului 2025.