Încep primele arestări după tragedia din Beirut. Cine sunt vinovații

Cele două explozii produse marţi la Beirut au ucis cel puţin 137 de oameni şi au rănit peste 5.000, iar zeci de persoane sunt în continuare date dispărute, au anunțat joi autoritățile libaneze.

Cel puţin 16 responsabili ai portului din Beirut şi ai autorităţilor vamale au fost arestaţi în ancheta privind explozia mortală şi devastatoare produsă marţi la un depozit în care se aflau stocate tone de azotat de amoniu, a anunţat joi procurorul militar care se ocupă de caz.

Este vorba de ”responsabili ai consiliului de administraţie al portului din Beirut şi ai administraţiei vamale, precum şi de responsabili pentru lucrările de întreţinere şi de cei care au efectuat lucrări în hangarul numărul 12”, unde se aflau stocate tone de azotat de amoniu, a precizat procurorul militar Fadi Akiki, într-un comunicat.

Cele două explozii produse marţi la Beirut au ucis cel puţin 137 de oameni şi au rănit peste 5.000, iar zeci de persoane sunt în continuare date dispărute, a comunicat joi agenţiei France Presse Ministerul libanez al Sănătăţii.

Deflagraţiile declanşate de un incendiu la un depozit de azotat de amoniu au lăsat fără adăpost 300.000 de locuitori din capitala Libanului.

Ani de neglijenţă din partea autorităților

Primele elemente ale anchetei privind explozia devastatoare produsă marţi în portul din Beirut pun în discuţie ani de neglijenţă şi lipsă de măsuri în pofida prezenţei într-un depozit de aici a mii de tone dintr-un produs chimic extrem de exploziv.

Premierul Hassan Diab şi preşedinţia libaneză au indicat marţi că 2.750 de tone de nitrat de amoniu – un compus folosit la fabricarea îngrăşămintelor minerale, dar şi a dispozitivelor explozive – erau depozitate de şase ani în port, fără să fi fost luate măsuri speciale de securitate.

Şeful autorităţii vamale libaneze, Badri Daher, a declarat miercuri la postul de televiziune LBCI că serviciile sale au avertizat în şase rânduri justiţia cu privire la riscurile asociate prezenţei nitratului de amoniu în port. ‘Am cerut să fie reexportat, dar nu s-a făcut nimic. Lăsăm la latitudinea specialiştilor şi persoanelor autorizate să stabilească de ce’, a adăugat el.