Documentaţiile privind primele trei loturi ale Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş au fost transmise, miercuri, 15 martie, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice pentru validare, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD).

Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară

Linia de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş beneficiază de cea mai mare finanţare în cadrul Programului Transport în valoare de 10,5 miliarde de lei. Cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă şi o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei, precizează Agerpres.

„Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară, finanţat prin Programul Transport. Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA). Astăzi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentaţiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson, care are o lungime totală de aproape 226 de km”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

Lotul 1 (Craiova-Filiaşi), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare şi 42 de luni execuţie lucrări).

Lotul 2 (Filiaşi-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare şi 48 de luni execuţie lucrări).

Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare şi 60 de luni execuţie lucrări). Pe acest lot va fi construită şi o variantă nouă de traseu care va asigura conexiunea cu staţiile Balota, Prunişor şi Drobeta Marfă. Între staţiile Prunişor şi Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcţia unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km.

Scopul proiectului este îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie

Astfel, urmează să fie dublată linia CF pe relaţiile Strehaia – Ciochiuţa, Ciochiuţa – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, Igiroasa – Prunişor dar şi în staţiile Igiroasa şi Ciochiuţa. De asemenea, vor fi construite noi variante de traseu pe relaţiile Igiroasa – Prunişor Nouă, Prunişor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudaşu.

„Vor mai fi montaţi 4.750 m de panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalaţiile de semnalizare/centralizare/telecomunicaţii, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) şi vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel. Pe traseu vor mai fi reabilitate sau construite: 16 staţii, 48 de poduri, 87 de podeţe, 18 pasaje inferioare şi superioare, 1 viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran), 16 treceri la nivel cu calea ferată şi 4 noi puncte de oprire”, a mai adăugat Sorin Grindeanu.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, scopul general ale implementării proiectului de reabilitarea a liniei de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş se referă la îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h, dar și modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului şi mărirea capacităţii de tranzit etc.

De asemenea, în cadrul proiectului vor fi modernizate staţiile şi haltele de mişcare, clădirile staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, la nivelul standardelor europene în vigoare.

Linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean şi beneficiază de cea mai mare finanţare în cadrul Programului Transport (PT). Linia este inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.