Circa 400 de clienţi nemulţumiţi de serviciile Bancpost se pregătesc să dea banca în judecată, dacă nu va elimina clauzele abuzive din actele adiţionale la contractele de credit. În acelaşi timp, s-a format un grup al clienţi ai BCR, care vor merge într-un prim proces cu banca la care au obţinut credite. Grupul de initiaţivă a contactat deja un avocat şi aşteaptă ca şi alţi clienţi să li se alăture.''Numărând în prezent peste 400 de membri, grupul a contactat un avoc
Circa 400 de clienţi nemulţumiţi de serviciile Bancpost se pregătesc să dea banca în judecată, dacă nu va elimina clauzele abuzive din actele adiţionale la contractele de credit. În acelaşi timp, s-a format un grup al clienţi ai BCR, care vor merge într-un prim proces cu banca la care au obţinut credite.
Grupul de initiaţivă a contactat deja un avocat şi aşteaptă ca şi alţi clienţi să li se alăture.
”Numărând în prezent peste 400 de membri, grupul a contactat un avocat ca preambul în incercarea de mediere a situaţiei. Dacă nu va fi obţinută eliminarea clauzelor abuzive din actele adiţionale ale contractelor de credit şi respectarea OUG 50/2010 şi a contractelor iniţiale, urmează acţionarea în judecată a Bancpost. Au fost deschise liste cu persoanele decise de a se alătura acestei acţiuni, în mai puţin de două săptămâni de la înfiinţare înscriindu-se deja peste 100 de persoane”, se arată într-un comunicat remis de grupul de iniţiativă.
În această perioadă creditorii emit consumatorilor care au credite acte adiţionale de modificare a contractelor in conformitate cu prevederile OUG 50/2010.
Se ascut cuţitele
În cursul săptămânii trecute, Asociaţia Română a Băncilor a decis că va angaja o casă de avocatură pentru a obţine o opinie juridică privind maniera de transpunere a Directivei Europene 48/CE/2008 în legislaţia naţională, respectiv asupra Ordonanţei de Urgenţă 50 privind contractele de credit ale consumatorilor.
Mai mult, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a înregistrat, de la intrarea în vigoare a OUG 50 privind contractele de credit, 536 de reclamaţii referitoare la credite, dintre care 109 s-au referit la perceperea comisionului de risc, fiind aplicate amenzi de 270.000 de lei.
După intrarea în vigoare a OUG 50/2010 a crescut numărul reclamaţiilor privind perceperea comisionului de risc aferent contractelor de credit aflate în derulare, potrivit unui comunicat remis miercuri Mediafax de ANPC.
Bancherii susţin că, în cazul înlocuirii ratelor de referinţă practicate de bănci cu indicii EURIBOR/ LIBOR/EURIBOR fără posibilitatea de a modifica marjele fixe, ARB a calculat pierderi la nivel de sistem de până la 900 de milioane de euro.
„Se spune că o lege este bună daca oricine o poate inţelege fără cunoştinţe de specialitate. Cu privire la OUG 50/2010 vedem deocamdată ca e foarte clară pentru consumatori, majoritatea profani în domeniul serviciilor financiare şi impenetrabilă pentru profesioniştii din bănci. Deşi Ordonanţa a intrat în vigoare din 21 iunie, am găsit unităţi bancare în care se credea probabil ca respectarea prevederilor ei ar fi facultativă. Se pare că mulţi nu au inţeles nici litera nici spiritul acestei legi: obligaţia de a respecta consumatorul şi de a-l trata ca parte egală în convenţia de credit”, a declarat preşedintele ANPC.