Premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, vor participa mâine la deschiderea circulaţiei pe tronsoanele de autostradă Bucureşti-Ploieşti (între centura Capitalei şi cea a Ploieştului), şi pe tronsoanele Cernavodă-Constanţa şi centura ocolitoare a municipiului Constanţa.
Potrivit reprezentanţilor Transporturilor, cei doi oficiali se vor afla mâine, joi, în jurul orei 9:00 pe autostrada Bucureşti-Ploieşti pentru a participa la deschiderea circulaţiei pe acest tronson de autostradă.
La ora 10:15- 10:30 este programată şi tăierea panglicii pe tronsonul de autostradă Medgidia- Constanţa, respectiv centura ocolitoare a Constanţei.
Totodată, cei doi oficiali vor participa la deschiderea circulaţiei pe o singură bandă pe sens între Cernavodă şi Medgidia (20,4 km), pe care se va circula cu restricţii de viteză.
În prezent, în România se poate circula pe numai 414,87 kilometri de autostradă, număr care include şi centurile la nivel de autostradă (13%), ceea ce reprezintă mai puţin de un sfert din ţinta propusă – 1736 km.
Motivul: “țintele și obiectivele naționale legal stabilite, cu privire la construcția de autostrăzi, nu au fost atinse / realizate la nivelul și termenele stabilite, atât din cauza insuficientei voințe politice, la nivelul Guvernului, cât şi ca urmare a faptului că nici Ministerul Transporturilor nici Compania de Drumuri nu şi-au îndeplinit responsabilităţile”, reiese dintr-un
Lungimea tronsoanelor de autostradă pe care se circulă în prezent, de 415 km, inclusiv centuri ocolitoare în regim de autostradă, și care reprezintă 25% din angajamentele și țintele naționale fixate prin reglementări legale, de cca. 1700 km până în anii 2013-2015, poate reprezenta cea mai elocventă și succintă concluzie referitoare la voința, implicarea, performanța și responsabilitatea dovedite la nivelurile decizionale și de execuție cu privire la construcția de autostrăzi, se arată în raportul Curţii de Conturi.
Inaugurările de pe Autostrada Soarelui
- Tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia pe o cale în lungime de 20,49 km;
- Sectorul Medgidia-Murfatlar parte din Tronsonul Medgidia – Constanţa în lungime de 16,35 km;
- Varianta de ocolire a Municipiului Constanţa între Nodul Rutier Ovidiu şi Nodul Rutier cu DN 3, pe o lungime de aproximativ 11 km, între km 0+000 si km 11+200;
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a confirmat informaţiile transmise de Capital. Vezi mai jos cine sunt constructorii şi valoarea fiecărui proiect.
Lucrările de construcţie pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia sunt executate de Asocierea ASTALDI SPA-MAX BOEGL ROMANIA SRL CERNAVODA, cele pentru tronsonul Medgidia – Constanţa de Asocierea Astaldi SpA – Max Bögl, iar serviciile de consultanţă sunt asigurate de Asocierea S.C. Search Corporation SRL/S.C. Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Valoarea totală a proiectului „Construcţie autostrada Cernavodă – Constanţa” este de 1.486.158.338 lei (fara TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune este de 349.685.338 lei (fara TVA), din care Contribuţia Comisiei Europene este de 297.232.539 lei (fara TVA) – 85%. Diferenţa până la valoarea totală a proiectului este asigurată de Guvernul României de la Bugetul de Stat şi din alte surse de finanţare (BEI).
Contractele de proiectare şi execuţie aferente autostrăzii Cernavodă – Constanţa se află în faza de execuţie lucrări, urmând ca finalizarea lucrărilor să aibă loc pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia în ianuarie 2013.
Pentru Varianta de ocolire a Municipiului Constanţa lucrările sunt executate de asocierea FCC Construccion S.A./Astaldi S.p.A. JV, iar supervizarea asigurată de asocierea JV Hill International SA/WSP International AB.
Valoarea totală eligibilă a proiectului „Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Constanţa” este de 260.664.914 lei, din care Fondul de Coeziune asigură suma de 221.565.175 lei, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Proiectul este cofinanţat printr-un împrumut BERD.
În ceea ce priveşte A3, lucrările de construcţie pentru Secţiunea 1A Bucureşti – Moara Vlăsiei sunt executate de JV IMPRESA PIZZAROTTI & TIRRENA SCAVI, cele pentru Secţiunea 1B Moara Vlăsiei – Ploieşti de Asocierea SC SPEDITION UMB SRL, SC PA&CO INTERNATIONAL SRL, SC EUROCONSTRUCT TRADING 98 SRL si SC COM-AXA SRL, iar serviciile de consultanţă pentru ambele Secţiuni sunt asigurate de Asocierea CONSITRANS & CONSULGAL.
Valoarea contractului (cu acte adiţionale) pentru Secţiunea 1A Bucureşti – Moara Vlăsiei este de 673.450.536,04 LEI (199.997.189,45 EUR) fără TVA, iar pentru Secţiunea 1B Moara Vlăsiei – Ploieşti (cu acte adiţionale) este de 883.700.031,16 Lei (251.522.750,37 Euro) fără TVA, finaţarea fiind asigurată de la Bugetul de Stat.