“Toate firmele care comercializează produse sau prestează servicii direct către populație au obligația de a fiscaliza încasările prin intermediul casei de marcat electronice fiscale și de a se dota cu noile aparate de marcat prevăzute de cadrul normativ.”, anunță instituția.

Ce se va controla?

Mulți agenți economici nu știu ce trebuie să facă și cum va decurge controlul, ce vor avea inspectorii dreptul să solicite privind noile case de marcat electronice.

“Pentru verificarea modului în care se respectă obligația legală de dotare cu noile case marcat cu jurnal electronic, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF), din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, vor avea o abordare de tip preventiv, stimulativ, nu de sancționare a operatorului economic de la prima abatere. Inspectorii antifraudă fiscală vor analiza situația fiecărui contribuabil, iar dacă acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul și vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, în funcție de constatări.”

Conform Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, controlul va fi reluat, iar dacă se constată încălcarea obligațiilor legale, se vor aplica sancțiunile prevazute de OUG nr. 28/1999.