Odată ce temperaturile exterioare coboară, chiar şi temporar, sub şapte grade Celsius, utilizarea anvelpelor de iarnă este nu doar indicată, ci chiar obligatorie. Șoferii conştiincioşi s-au repezit deja la ateliere service sau vulcanizări pentru a repune maşina pe roţile corespunzătoare anotimpului. Asta dacă nu cumva au ales să îşi echipeze vehiculul cu anvelope tip „all season” caz în care au scăpat de corvoada schimbului de pneuri.Este demn însă de menţionat că niciodată o anvelopă pentru toate anotimpurile nu va fi la fel de perfomantă ca una „de vară” în anotimpul cald sau ca una „de iarnă” în cel rece. Mai exact, cauciucurile „all season” reprezintă cel mai bun compromis între cele două tipuri de pneuri de bază şi soluţia mai ieftină dar mai puţin sigură.
Ca şi în cazul autoturismelor, modelele de anvelope se împart în mai multe categorii, iar diferenţele dintre acestea, pe lângă marcă sau companie producătoare, sunt generate de preţ şi performaneţe. O primă diferenţiere este făcută de anotimpul de utilizare. Astfel, anvelopele pot fi de vară, de iarnă sau „all season”. De cele mai mute ori anvelopele de iarnă sunt mai scumpe decât cele de vară pentru că, în cazul primelor, este utilizat un compus mai scump, îmbogăţit cu dioxid de siliciu pentru a păstra proprietăţile cauciucului la temeraturi mai mici de 7 grade Celsius. De asemenea, la pneurile de iarnă banda de rulare este mai adâncă, are un volum mai mare de canale şi de lamele în „pata de contact” pentru a asigura performanţe dinamice mai bune pe zăpadă şi gheaţă (tracţiune, frânare, manevrabilitate, etc)..
Ca şi în cazul autoturismelor, modelele de anvelope se împart în mai multe categorii, iar diferenţele dintre acestea, pe lângă marcă sau companie producătoare, sunt generate de preţ şi performaneţe. O primă diferenţiere este făcută de anotimpul de utilizare. Astfel, anvelopele pot fi de vară, de iarnă sau „all season”. De cele mai mute ori anvelopele de iarnă sunt mai scumpe decât cele de vară pentru că, în cazul primelor, este utilizat un compus mai scump, îmbogăţit cu dioxid de siliciu pentru a păstra proprietăţile cauciucului la temeraturi mai mici de 7 grade Celsius. De asemenea, la pneurile de iarnă banda de rulare este mai adâncă, are un volum mai mare de canale şi de lamele în „pata de contact” pentru a asigura performanţe dinamice mai bune pe zăpadă şi gheaţă (tracţiune, frânare, manevrabilitate, etc)..
O altă clasificare, mai puţin cunoscută de clienţi, este cea după preţ şi performanţe. Astfel, pe lângă indici de sarcină, viteză sau alte performanţe care nu apar pe vreun marcaj anume, fiecare dintre marile grupuri producătoare de anvelope împarte produsele sale în trei categorii: premium, mediu şi de buget.