Au trecut aproape zece ani de când ultima ediție a SIAB (Salonul Internațional Auto București) avea loc în conformitate cu calendarul internațional al Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile (OICA). În locul singurului eveniment organizat la standarde internaționale, în ultimii ani au apărut ca ciupercile după ploaie expoziții mici, susținute – în teorie – doar de câțiva dealeri auto. Asta în ciuda faptului că, în spatele unora dintre acești dealeri, tot importatorul susținea evenimentul.
Pe lângă zonele neadecvate de expunere – unul dintre motivele pentru care SIAB nu a mai avut loc – aceste Saloane amestecă de multe ori mașinile cu tot felul de alte activități conexe menite să atragă publicul.
În această primăvară, de exemplu, manifestările de acest fel au început cu ciudățenia „Car Expo în Herăstrău – Zilele Brandurilor Auto”. Între 6 și 9 aprilie. Conform organizatorilor, „dedicăm patru zile de expoziție mărcilor auto prezente pe piața din România, patru zile și nopți pline de oferte speciale care vor putea fi accesate doar pe durata acestui eveniment”. De ce lângă zile apar și nopți în programul evenimentului? Ei bine pentru că „expoziția” are în componență petreceri și un concert cu Viorica, Ioniță și Taraful din Clejani. Unde mai pui că afișul evenimentului anunță cu litere de-o șchioapă că avem de-a face cu „Cea mai mare expoziție auto din parcul Herăstrău”! De parcă ar mai exista și alte idei similare ceva mai mici.
Acestui „eveniment ” dedicat automobilului îi urmează, între 20 și 23 aprilie, „Salonul Auto București – Spring Edition”. Desfășurată la Romexpo, această expoziție anunță potențialii vizitatori că, pe lângă „vehicule cu 2, 3 și 4 roți, componente, echipamente și accesorii și auto-rulote” va exista și „street food park”, o combinație de „stiluri și arome ale bucătăriei stradale”. Să tot alegi mașini cu burta plină!
În sfârșit, între 3 și 7 mai este anunțat Salonul Auto Moto, un eveniment cu ceva vechime în Capitală. Conform organizatorilor și programului, acesta pare evenimentul cel mai apropiat ca mod de organizare de o expoziție auto, însă desfășurarea lui în corturi amplasate în Piața Constituției va da cu siguranță mari bătăi de cap atât vizitatorilor cât și șoferilor care doar tranziteză zona. Asta pentru că traficul va fi infernal, iar parcarea o adevărată încercare. Este poate bine de știut încă de pe acum că în zilele de 6 și 7 mai traficul auto va fi complet închis pe Bulevardele Unirii și Libertății.
După această înșiruire de evenimente care au doar parțial de a face cu o adevărată expoziție auto să spunem și că, în toamna acestui an, ar putea avea loc, din nou, după exact zece ani de la ultima ediție, Salonul Internațional Auto București, acel SIAB de care le este dor tuturor pasionaților de mașini. Desfășurarea acestuia este condiționată, se pare, doar de încheierea lucrărilor la noile hale expoziționale de la Romexpo, singurele care ar putea găzdui un eveniment de anvergură internațională. Pentru cei care nu își mai aduc aminte, ultimele două ediții ale SIAB au avut loc în 2005 la Romexpo și, apoi, în 2007 la Metro Otopeni, în spații improprii.