Calculând o medie, reducerile anunțate în această perioadă de către agențiile participante sunt undeva între 25 și 35%, însă există și situații în care un sejur poate fi cumpărat cu o reducere mai mare, respectiv 40 – 50%.

”Din punct de vedere al trendului, destinația principală este Spania, cu o ofertă foarte bogată. Se pleacă în Spania de peste tot, din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Craiova. Iar Bulgaria continuă să fie în top. Toate agenţiile de turism vând bine Bulgaria. Am început să avem, în Albena, probleme de stop sales. Cred că din aprilie, vor fi probleme cu rezervările la hotelurile de pe litoralul bulgăresc. Chiar și Turcia, cu Antalya, este căutată, nu mai există o temere așa ca anul trecut”, spune Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).

La Târgul de Turism organizat în această perioadă (16 şi 19 februarie) participă 250 de agenţii de turism şi turoperatori din 14 ţări.

”Târgul este perceput ca momentul de lansare a noului sezon estival, deşi ofertele de înscrieri timpurii au început să se vândă încă de la târgul de turism din toamnă”, adaugă Alin Burcea.

Totodată, sunt așteptate vânzări mari pentru litoralul românesc, despre care președintele ANAT spune că se află este într-un maxim de formă, la fel ca staţiunile balneare şi Delta Dunării.