Starbucks, una dintre primele companii care a admis că recesiunea s-a instalat în Statele Unite, nu a început acest an prea optimist, realizând un profit trimestrial mai mic cu 77%.
Astfel, profitul net al operatorului de cafenele Starbucks a ajuns în primul trimestru al anului la 25 milioane de dolari, faţă de 108,7 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut. Şi veniturile companiei s-au micşorat cu 8 procente, până la 2,33 miliarde de dolari.
„Economia din întreaga lume continuă să fie slabă”, a declarat Howard D. Schultz, CEO-ul Starbucks, subliniind că bugetul de cheltuieli de consum al clientilor va continua să scadă şi în al doilea trimestru din acest an.
În luna ianuarie, Starbucks a anunţat că va închide 900 de locaţii până în luna septembrie. Până în acest moment, decizia a afectat deja 507 cafenele din Statele Unite şi 64 din restul lumii.
Cu toate acestea, Starbucks va deschide în acest an 20 de noi locaţii în afara SUA, în zone mai competitive.
Starbucks se află şi pe piaţa din România, din 17 aprilie 2007. Cafenelele Starbucks sunt administrate în sistem de franciză de către Marinopoulos Coffee Company.
SURSA: „New York Times”