240 au ajuns in finala competitiei. Participantii au avut posibilitatea sa se inscrie la cinci probe de concurs, comunicare institutionala, comunicare politica, advertising, relatii publice si discurs public. Primele patru necesitau inscrierea unei echipe de 5 studenti, la discurs public participarea fiind individuala. Timp de doua saptamani, patruzeci si trei de echipe formate din cate cinci studenti au pregatit campanii de comunicare pentru tot atatea companii, institutii publice si oameni pol
240 au ajuns in finala competitiei. Participantii au avut posibilitatea sa se inscrie la cinci probe de concurs, comunicare institutionala, comunicare politica, advertising, relatii publice si discurs public. Primele patru necesitau inscrierea unei echipe de 5 studenti, la discurs public participarea fiind individuala. Timp de doua saptamani, patruzeci si trei de echipe formate din cate cinci studenti au pregatit campanii de comunicare pentru tot atatea companii, institutii publice si oameni politici. Prezentarile acestora au avut loc in perioada 7-9 mai. Multi dintre beneficiari au declarat ca vor lua in considerare ideile studentilor, le vor pune in aplicare sau vor continua colaborarea cu autorii lor. Dupa concursul de anul trecut, foarte multi castigatori au fost recrutati imediat in vederea angajarii. Spre exemplu, Amalia Crisu este coordonator evenimente in cadrul PNL. Irina Acostachioaie este Junior Project Coordinator la DC Communication, Victor Stroe lucreaza la McCann Erickson, iar Dan Popov la Gavrila&Asociatii. Acestia sunt numai cativa. Liviu Lambrino, Managing Partner la Merlin Advertising a spus ca pleaca de la Olimpiadele Comunicarii cu „o perceptie total diferita asupra unui CV de proaspat absolvent de facultate care vrea sa se angajeze in compania noastra”. In ceea ce-i priveste pe participantii la proba de comunicare politica, Cristian Pirvulescu, presedinte al Asociatiei Pro Democratia, partenerul probei, a spus ca „tinerii care s-au prezentat la comunicare politica pot sa stea oricand langa acei consultanti electorali occidentali care sunt astazi prezenti pe piata romaneasca”. La evenimentul din acest an au existat 5 dezbateri, 5 workshop-uri, 12 studii de caz. Proiectul a fost sprijinit de 14 sponsori, 12 parteneri media si a fost finantat de Agentia Nationala pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor (ANSIT) prin Programul Youth al Comisiei Europene. Olimpiadele Comunicarii sunt un proiect al Asociatiei de Comunicare Ethos. Premiile pentru cele trei probe in cadrul carora s-a lucrat pe echipe au fost de 500 euro pentru locul I, de 300 euro pentru locul II si de 200 euro pentru locul III. La discurs public, proba individuala, premiile au fost ceva mai mici: 200 euro pentru locul I, de 150 euro pentru locul II si de 50 euro pentru locul III. „Toti participantii de la Olimpiadele Comunicarii vor pleca cu un castig, fie ca este vorba de experienta, un loc de munca sau un premiu in bani”, conchide Cristian Rizea, director general ANSIT.”Am avut sansa ca prezenta mea la Olimpiade sa nu fie trecuta cu vederea. Acum nu ma mai limitez la a visa la clipele in care voi coordona strategia de comunicare a vreunei companii importante, ci ma apropii cu fiecare zi de acel moment impreuna cu colegii mei de la DC Communication”, spune Irina Acostachioaie, participanta la editia din 2003. O alta participanta, Amalia Crisu, comenteaza in mod asemanator experienta dobandita: „Am participat anul trecut la proba de Comunicare Politica, impreuna cu echipa, si am ocupat locul II cu un brief pentru PNL. Din acel moment, viata mea profesionala s-a schimbat radical: cei de la PNL mi-au oferit postul de coordonator evenimente din cadrul Departamentului de Relatii Publice si Comunicare al PNL. Deci, se poate!”
Premiul pentru Comunicare politica
Premiul intai al acestei probe a fost castigat de echipa Political Vice, care i-a propus lui Radu Berceanu o strategie de comunicare pentru candidatura acestuia la un loc in Camera Deputatilor din partea judetului Dolj. „Cred ca partidele si politicienii au gresit cand nu au cautat in interiorul comunitatii studentesti acesti specialisti”, a spus Cristian Parvulescu, presedintele Pro Democratia. Jurnalistul Sorin Rosca Stanescu, cel care a inmanat premiile, le-a transmis studentilor ca ar trebui sa se implice in politica si sa castige alegerile in 2008.
Premiul pentru Discurs Public
A treia proba la care studentii au avut posibilitatea sa concureze, de data aceasta individual, a fost „Discurs Public”. Premiile au fost acordate de Anca Gheorghe, Directoare a Directiei de Marketing la Televiziunea Romana, partener al probei pentru al doilea an la rand. Premiul intai a intrat in posesia lui stefan Paun, care a reusit sa convinga juriul si audienta ca „in Romania de azi e mai bine sa urmezi studii superioare”. Premiile pentru aceasta proba au fost de 200 euro pentru locul I, de 150 euro pentru locul II si de 50 euro pentru locul III.
Premiul pentru Comunicare institutionala
Premiul I a fost ocupat de ELSA Team care a „lucrat” pentru Ministerul Integrarii Europene. Studentii care au alcatuit echipa au oferit cele mai bune solutii pentru intrebarea Ministerului „Cum folosim mass-media ca multiplicator de informatie europeana pentru a se explica ce se negociaza cu Uniunea Europeana?”. Jonathan Scheele, seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania, a comentat, la decernarea premiilor, ca „este vital ca institutiile sa comunice cu publicul, este o trasatura esentiala a unei democratii mature.” In ceea ce priveste comunicarea institutiilor romanesti, domnul Scheele crede ca „Romania sufera inca de mentalitatea de ghiseu, care ar trebui inlocuita de o strategie de comunicare profesionista”.
Premiul pentru Advertising
Ultima proba la care s-au acordat premii a fost „Advertising”, proba la care initial s-au inscris peste 70 de echipe de studenti. Premiile au fost decernate de Edward Kania, Vice President Business Development SICOMED, partenerul probei. Acesta considera ca „advertisingul este un instrument care masoara cresterea economica din Romania.” Premiul intai a fost castigat de echipa Coffe Break, ce a propus o campanie prin care se incearca convingerea tinerilor din Romania sa citeasca mai mult. Beneficiarul campaniei a fost TVR, iar campania, foarte probabil, o vom vedea pe ecrane toamna viitoare.
Premiul pentru Relatii Publice
Pe primul loc s-a clasat echipa PRime PR, care a propus o campanie de BTL de promovare a noii identitati Radio21. „PRime PR este o echipa ce a luat nastere ca urmare a dorintei unui grup de studenti de a-si demonstra abilitatile de comunicare, de a-si testa cunostintele si de a se face cunoscuti intr-un mediu in care competitia este cuvantul de ordine”, afirma membrii echipei. Pentru prezentarile din concurs, echipa a pregatit un dosar complet al proiectului, pentru juriu, si o prezentare succinta pentru prezentarea pe scena. Premiile au fost acordate de Liviu Lambrino, de la Merlin Advertising, care a declarat ca si-a schimbat complet opinia despre studentii care vin sa se angajeze. Desigur, in bine.