Retailerul francez Carrefour, care a finalizat recent achiziția Cora din România, a anunțat că va închide definitiv aproape jumătate din magazinele de proximitate preluate de la Cora.

Decizia vine în contextul unei analize riguroase a rețelei de magazine și a necesității de adaptare rapidă la schimbările din piață și cerințele clienților.

Jumătate din magazinele de proximitate preluate de la Cora vor fi închise de Carrefour

Conform profit.ro, patru dintre magazinele preluate de Carrefour, denumite Cora Urban, vor fi închise permanent.

Acestea sunt Cora Urban Moșilor (Calea Moșilor 284), Cora Urban Ștefan cel Mare (Șoseaua Ștefan cel Mare 58), Cora Urban Rebreanu (str. Liviu Rebreanu 13) și Cora Urban Giurgiului (Șoseaua Giurgiului 127).

Echipele din aceste magazine vor fi păstrate în cadrul companiei și vor fi relocate către alte magazine din rețeaua Carrefour, fără întreruperi de activitate.

„Într-o piață dinamică precum cea a retailului, încercăm să ne adaptăm rapid nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri. Tocmai de aceea, un plan de expansiune solid impune o analiză riguroasă a actualei rețele de magazine și, câteodată, trebuie să luăm decizia de a renunța la magazinele ineficiente sau să schimbăm locația, pentru a putea explora noi opțiuni, mai potrivite cerințelor de astăzi. Scopul nostru final este de a le oferi clienților o experiență optimă atunci când aleg să facă cumpărături în Carrefour.

În acest sens, după o analiză riguroasă, cele patru magazine Cora Urban, respectiv Cora Urban Moșilor (Calea Moșilor 284), Cora Urban Ștefan cel Mare (Șoseaua Ștefan cel Mare 58), Cora Urban Rebreanu (str. Liviu Rebreanu 13) și Cora Urban Giurgiului (Șoseaua Giurgiului 127), vor fi închise permanent. Echipa va rămâne în cadrul companiei și va fi relocată către alte magazine din rețeaua noastră, ulterior închiderii și fără întreruperi de activitate”, arată reprezentanții Carrefour.

Pe de altă parte, cele 10 hipermarketuri achiziționate de la Cora vor rămâne deschise, pe cât posibil, pe parcursul procesului de rebranding.

Grupul Carrefour operează în România magazine de vânzare cu amănuntul, sub formă de hipermarketuri (Carrefour), magazine de tip supermarket (Carrefour Market), magazine de proximitate (Carrefour Express) şi magazine de tip discount (Supeco).

Preluarea Cora a fost aprobată anul trecut de Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenței a autorizat în octombrie anul trecut tranzacția prin care grupul Carrefour a preluat Romania Hypermarche SA, companie ce operează în România lanțul de hypermarketuri Cora și magazine de proximitate Cora Urban.

În urma analizelor, Consiliul Concurenței a constatat că această tranzacție nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal.

Operațiunea a fost, inițial, în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări, dar pentru că piața din România este cea mai afectată de această tranzacție, autoritatea română de concurență a solicitat să preia cazul, iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național.