Închiderea Văii Oltului pentru o lună. Gest de curaj al lui Grindeanu

Sorin Grindeanu

SURSA FOTO: Capital.ro

După trei decenii, eforturile de modernizare a infrastructurii sunt în plin avânt în România, iar lucrările sunt intense pe toate șantierele. În special, Valea Oltului, o rută strategică, va fi închisă timp de o lună pentru lucrări esențiale de reparații și modernizare, având prioritate siguranța participanților la trafic.

Investițiile în infrastructură nu ar trebui să fie subiect politic

Închiderea Văii Oltului. Deși decizia de a închide circulația pe Valea Oltului a provocat reacții puternice din partea șoferilor și a comunităților locale afectate, aceasta este imperativă pentru a aduce îmbunătățiri semnificative pe termen lung. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, subliniază că investițiile în infrastructură nu ar trebui să fie subiect politic și nu ar trebui să aibă repercusiuni electorale. Mai mult decât atât, este estimat că România ar putea suporta pierderi semnificative, în ordinea zecilor de milioane de lei, dacă aceste lucrări nu ar fi realizate acum.

”Știu că e an electoral și știu că poate 90% dintre oamenii politici ar fi amânat anumite lucruri ce duc la un disconfort, precum închiderea temporară a traficului pe Valea Oltului. Însă autostrăzile nu au culoare politică. Și atât timp cât soluția este de a restricționa pe o perioadă de o lună traficul, eu nu ezit, chiar dacă e an electoral. Sunt mai importante autostrăzile decât alegerile. Îmi asum acest lucru. Pe mine mă interesează să fac autostrăzi în România”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Începând cu data de 8 iulie și până pe 9 august, circulația va fi întreruptă pe Valea Oltului între Boița (Sibiu) și Brezoi (Vâlcea), din cauza lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești.

Amânarea autostrăzii înseamnă pierderi de zeci de milioane de lei

Închiderea Văii Oltului. Închiderea circulației pe timpul zilei este esențială pentru a finaliza lucrările într-un timp mai scurt, evitând o prelungire de 10 luni a proiectului și penalități de întârziere care ar putea ajunge la 80 de milioane de lei. În plus, amânarea lucrărilor ar putea duce la pierderea fondurilor europene alocate prin Programul Transport, disponibile doar până în 2030.

Aceasta este perioada cea mai stabilă din punct de vedere meteorologic, cu riscuri minime de ploi care ar putea provoca alunecări de teren. De asemenea, valorile de trafic sunt mai mici comparativ cu alte perioade ale anului, iar zilele mai lungi permit un volum zilnic de muncă mai mare. Toate avizele necesare sunt în termen, iar o amânare ar presupune reluarea întregului proces de avizare.

 „Este o perioadă pe care, dacă o ratăm acum, în această vară, următoarea fereastră de oportunitate este primăvara anului viitor, asta înseamnă vreo opt, nouă, chiar zece luni de întârziere, asta înseamnă vreo 80 de milioane penalităţi şi ca să fiu şi mai clar să ştiţi că nimeni nu a venit cu altă soluţie decât aceasta. Nu putem pune în pericol viaţa celor care sunt în trafic”, a susținut Sorin Grindeanu.

În plus, autoritățile au pus la dispoziție soluții temporare pentru a minimiza impactul acestei închideri. Rutele alternative au fost marcate clar, iar echipaje de poliție sunt mobilizate pentru a asista și ghida șoferii. Totodată, companiile de transport au fost sfătuite să-și planifice rutele în avans și să ia în calcul întârzieri.

SURSA FOTO: Facebook, Sorin Grindeanu

Guvernul Ciolacu, investiții record în infrastructură

Închiderea Văii Oltului. În 2024, guvernul condus de Marcel Ciolacu a alocat Ministerului Transporturilor fonduri record. Parlamentul a aprobat o sumă totală de 30 de miliarde de lei la începutul anului, dintre care 20,4 miliarde de lei au fost direcționate către bugetul de investiții finanțat din fonduri europene. Aceasta înseamnă o creștere de aproximativ 29% față de bugetul din 2023.

Investițiile publice în infrastructura majoră pentru anul curent sunt cu 20% mai mari comparativ cu anul anterior. Ministerul Transporturilor a utilizat în primele 5 luni sumele alocate pentru întregul an, ceea ce a determinat Guvernul condus de Marcel Ciolacu să decidă o suplimentare a bugetului Ministerului Transporturilor cu aproximativ 2,7 miliarde lei.

Fondurile noi alocate de Guvernul condus de Marcel Ciolacu vor fi folosite pentru a susține ritmul ridicat de construcție al noilor autostrăzi și drumuri expres, proiecte inițiate de PSD pentru a conecta provinciile istorice ale României și pentru a reduce disparitățile regionale.

PSD este partidul care introduce în România salariul minim european, are cei mai mulți primari și președinți de Consilii Județene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeană și a reușit, în actuala guvernare, să ducă absorbția de fonduri europene la peste 97%.