Proiectele de autostrăzi sunt necesare

Într-un interviu exclusiv acordat emisiunii „Punctul Culminant”, moderată de Victor Ciutacu, Grindeanu și-a exprimat angajamentul față de infrastructura rutieră națională, chiar în detrimentul voturilor politice pe care ar putea să le piardă, scrie romaniatv.net.

Ministrul a subliniat că proiectele de autostrăzi sunt necesare pentru dezvoltarea economică și socială a României. Lucrările de defrișare pentru autostrada Sibiu – Pitești implică tăierea a peste 2.000 de arbori într-un interval de timp scurt.

Decizia de a închide rutier DN7 între Boița și Lazaret între orele 6.00 și 20.00 pentru lucrările de defrișare i-a supărat pe români.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că echipele de defrișări au mai progresat cu 510 metri pe cele 8 zone ale versantului.

Drept urmare, au fost eliberați 2.725 m din cei 6.245 m necesari drumurilor de acces la zonele în care vor fi realizate studiile de teren.

”La ora 20.00 s-a redeschis traficul rutier pe DN7 (Boiţa – Lazaret) conform programului zilnic stabilit. Echipele care se ocupa de defrişări au mai avansat astăzi cu 510 m pe cele 8 zone ale versantului. Până la acest moment au fost eliberaţi 2.725 m din cei 6.245 m necesari drumurilor de acces la zonele în care vor fi realizate studiile de teren”, a transmis, miercuri seară, CNAIR.

CNAIR spunea ieri seara că lucrările vor fi continuate azi, de la ora 06:00.

”Lucrările vor fi reluate mâine la ora 6.00. Reamintim că sectorul DN7, în lungime de aproximativ 8 km, cuprins între Boiţa şi Lazaret este închis zilnic între orele 6.00 şi 20.00 în perioada 08 iulie – 09 august”, a mai transmis compania.

În perioada specificată, constructorul lotului 2 al autostrăzii Sibiu – Piteşti are responsabilitatea de:

  • a defrișa aproximativ 10 hectare de pădure în zonele critice
  • a pregăti traseele esențiale pentru proiectare și construcție

Lucrările au fost demarate la data de 8 iunie și sunt planificate să fie finalizate într-o lună.

Valea Oltului
SURSA FOTO: Dreamstime

Riveranii au acces între anumite ore

El a menționat că toată lumea știe că circulația este închisă între ora 6 și 20. Mai precis, pentru o perioadă de 14 ore.

Ministrul a mai spus că există două perioade în care riveranii pot să intre și să iasă. De asemenea, a el menționat că s-a crescut numărul de trenuri pe ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea și numărul de vagoane pentru fiecare tren în parte.

„Cred că toată lumea știe că vorbim de închiderea circulației între ora 6 și 20. Deci, 14 ore. În acest interval, chiar dacă este închisă circulația, mai există două intervale de jumătate de oră. Sper să nu greșesc, cred că de la 7 la 7:30 sau de la 7:30 la 8 și după-masa de la 16 la 16.30 pentru riverani, cei care se află exact în acea în acea porțiune de 8 km, între Boița și Lazaret, ca să poată să intre și să iasă pe parcursul acestei durate de 14 ore. De asemenea, s-au suplimentat numărul de trenuri pe varianta de la Sibiu spre Râmnicu Vâlcea și numărul de vagoane pe fiecare tren în parte”, spune ministrul.

sorin grindeanu
SURSA FOTO: Facebook/Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu spune că lucrările sunt absolut necesare

Ministrul a menționat că lucrările sunt imperios necesare pentru o perioadă de o lună. Amânarea lor ar însemna să fie executate abia în următoarea fereastră disponibilă. Aceasta ar fi în mai-iunie 2025.

De asemenea, a afirmat că, în urma discuțiilor avute cu reprezentanți ai CNAIR, Poliției Rutiere, Romsilva și mai multe companii private de construcții, nu s-a identificat nicio altă soluție viabilă pentru situația respectivă.

Sorin Grindeanu spune că este deschis la idei noi, chiar și în acest moment, dacă există vreo sugestie neexplorată până acum.

”(…) Să știți că, o lună de zile, aceste lucrări sunt absolut necesare și dacă nu vrem să le facem, următoarea fereastră când putem să le executăm e undeva în mai-iunie, anul viitor. Eu nu vreau să pierd un an. (…) De asemenea, sunt extrem de sigur că, după toate discuțiile pe care le-am avut, nu doar cu cei de la de la CNAIR sau de la Poliția Rutieră sau cei de la Romsilva, ci și cu companiile private și nu cu una, cu mai multe, am chemat puternice companii de construcții, dacă există altă soluție. Niciuna dintre ei nu mi-a spus că putea să existe altă soluție. Asta nu înseamnă că nu suntem deschiși, chiar și acum… dacă există vreo idee pe care n-a văzut-o nimeni”, a declarat ministrul.