Sancțiuni mai severe pentru șoferi
Pușcărie pentru parcare ilegală! Comisia Europeană și-a anunțat intenția de a impune sancțiuni mai dure și pedepse mai severe pentru șoferii care încalcă legislația rutieră. Printre modificările propuse, una dintre cele mai notabile este introducerea obligativității cutiilor negre în:
- mașini
- camioane
- autobuze fabricate în Europa, similare celor de pe avioane
Această măsură are ca scop îmbunătățirea siguranței rutiere.
Cutia neagră pentru mașini va înregistra o gamă largă de date legate de conducere, inclusiv:
- viteză
- accelerație
- utilizarea centurii de siguranță
- frânare
Sistemele avansate incluse vor ajuta șoferii să respecte limitele de viteză. Dispozitivul va oferi chiar și opțiunea de instalare a unui sistem de blocare în cazul în care șoferul se află sub influența alcoolului.
Măsura se aplică doar vehiculelor noi pe piață, astfel încât posesorii de mașini mai vechi nu sunt obligați să facă modificări.
Pușcărie pentru parcare ilegală! Totuși, aceste dispozitive vor contribui semnificativ la colectarea datelor esențiale pentru:
- investigarea incidentelor rutiere
- promovarea unui comportament mai sigur în trafic
Închisoare dacă parchezi ilegal
Pe lângă aceasta, Comisia Europeană urmărește să încadreze în categoria infracțiunilor:
- depășirile periculoase,
- parcările ilegale,
- distanța prea mică față de vehiculul din față
- conducerea pe sens interzis
În funcție de gravitatea faptei, șoferii ar putea primi pedepse, inclusiv închisoare.
Printre alte propuneri se numără introducerea permiselor de conducere digitale, care vor înlocui cardurile actuale.
Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a subliniat că aceste măsuri sunt esențiale pentru atingerea obiectivului de a reduce la jumătate numărul deceselor și răni grave pe șosele până în 2030, având în vedere că peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile Uniunii Europene în 2022.
Taxe mai mari pentru SUV-uri
Mărimea medie a mașinilor disponibile în Uniunea Europeană crește în mod constant în fiecare an. Mai mult de jumătate dintre autovehiculele vândute în UE au o lățime care depășește 1,80 metri, generând astfel o problemă în ceea ce privește spațiile de parcare destinate SUV-urilor.
Pentru a aborda această situație, un organizație non-guvernamentală propune majorarea tarifelor de parcare pentru vehiculele de tip SUV.
Transport și Mediu, o organizație neguvernamentală, atrage atenția asupra creșterii dimensiunilor autovehiculelor. Analiza lor asupra celor mai populare 100 de mașini comercializate în Uniunea Europeană între 2018 și 2023 indică o creștere a lățimii acestora, de la 177,9 centimetri la 180,3 centimetri în acest interval, însemnând o majorare de un centimetru la fiecare doi ani.