În urma publicării răspunsului în mediul online, Alin Goga, jurist de profesie și clientul în cauză, a acuzat banca de încălcarea legislației privind datele cu caracter personal.
“Emailul era plin de mesaje de la cunoştinţe…soţia mea a primit mesaje de la prietene mesaje de consolare, pentru ce face soţul, copiii mei au primit fotografia de la colegi şi cei din anturajul lor. Consider că e o încălcare a legislaţiei GDPR.”, a spus Alin Goga.
În acest context, banca a declanșat imediat o anchetă directă din care reiese că angajatul care l-a întrebat pe Alin Goga ce face cu banii i-a arătat răspunsul unui coleg care l-ar fi făcut public.
“din primele indicii, un angajat a generat incidentul, din neglijenţă. Este un caz izolat și nu reflectă standardele de siguranţă şi confidenţialitate ale băncii.”, spune banca.
“Uite declaraţie ce a dat unul atunci când i-am spus că trebuie să spună ce face cu 85 de mii de euro”, arată știrileprotv.ro.
Ce răspuns a dat bărbatul
Banca Transilvania i-a solicitat lui Alin Goga să spună ce face cu banii. Răspunsul acestuia a fost unul fără precedent.
“Voi călători în Olanda, unde prostituţia este legală…” şi ” …în Olanda, drogurile fiind legale, doresc să consum marijuana, haşiş şi aş încerca şi nişte ciuperci”, este doar o parte din răspunsul lui Alin Goga.
A primit, totuși, banii
“La o jumătate de oră mi-au trimis banii, e vorba de modul aberant în care formulează cererea, ce rezolvă cu asta, înţeleg motivul dar făcută altfel, la banca se ţin bani din cerşetorie, trafic de persoane, trebuie făcută altfel…”, a mai spus Alin Goga.
Reprezentanţii băncii susţin că bază legală există şi le permite să întrebe clienţii, atât despre sumele depuse, cât şi despre cele retrase. Ar fi vorba de o interpretare a Legii 129 din 2019, pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului.
Conform documentului, băncile au obligaţia de a raporta către Oficiul Naţional pentru Combaterea Spălării banilor toate tranzacţiile cu sume mai mari de 10 mii de euro. Tot băncile sunt obligate să aplice măsuri de cunoaştere a clientelei, adică ″ să se asigure că tranzacţiile realizate sunt conforme cu informaţiile deţinute referitoare la client, la profilul activităţii şi la profilul riscului”.