În loc să pregătească primii pași ai proiectului, Firea &Co s-au aruncat direct la plantat stâlpii de delimitare. În spiritul dâmbovițean, atât de bine au fost puși “morcovii” galbeni încât autobuzele nici nu încăpeau pe banda de circulație, conform spuselor unor șoferi RATB. Lăsând la o parte această problemă, a fost bine că există Facebook. Astfel, doamna primar a putut să vadă cu ochii ei calvarul la care i-a supus pe șoferi. Proiectul a fost stopat, cel puțin deocamdată. Edilul-șef vrea să-l continue pe timpul vacanței școlare, chiar dacă nu există până atunci timpul necesar pentru o adevărată decongestionare a traficului.   

Din start trebuie să menționez că un astfel de proiect, preluat din orașele din vestul Europei, ar putea fi o soluție pentru traficul infernal din București. Doar că nu trebuie pus în practică de unul singur, ci împreună cu mai multe măsuri. Primordial este identificarea terenurilor și apoi construirea parcărilor de tip park&ride la periferia orașului. Parcările de acest gen trebuie construite în zone precum Băneasa, Militari, Merceni, Domnești și Pantelimon, cât mai aproape de mijloacele de transport în comun. În al doilea rând trebuie suplimentat numărul autobuzelor și tramvaielor, altfel proiectul e sortit eșecului. Nu poți să-i ceri unui șofer să-și lase mașina în parcarea de la marginea orașului și tu să-l pui să aștepte 15, 20 sau chiar și 30 de minute până vine primul autobuz. În al treilea rând, doamna primar poate să facă benzi unice în tot Bucureștiul că tot nu va reuși să decongestioneze traficul dacă nu găsește soluții pentru sistemul inteligent de semaforizare și pentru parcările de reședință. Pe orice străduță de cartier, stradă principală sau bulevard cel puțin o bandă este ocupată de mașinile parcate. Aici Poliția Locală ar trebui să intervină împreună cu cei de la Serviciul de Parcări din fiecare sector. Nu de alta, dar încă avem trotuare ocupate sau locuri de parcare unde își fac veacul cadavrele unor Dacii 1300 sau mașini aduse din străinătate la puțin timp după Revoluție. Iar dacă aici mai adăugăm și faptul că doar în ultimele trei luni pe străzile Capitalei au apărut, ca ciupercile după ploaie, zeci de mii de mașini ca efect al anulării taxei pe poluare ar trebui să dea serios de gândit nu doar oficialilor din Primărie ci și celor de la Palatul Victoria. Cei din urmă ar trebui să-și îndrepte atenția și spre Centura Bucureștiului, care de ani de zile se află într-un stadiu de neconceput într-o țară care se vrea europeană.