Anumiți angajați sunt au ajuns să fie plătiți doar pentru că vin la serviciu. Acești români primesc lună de lună bani în plus la salariu pentru că cinci zile pe săptămână semnează condica la locul de muncă. Ion Anghel, manager al Departamentului Analiză şi Evaluare din cadrul Academiei de Studii Economice, spune că această practică indică un anumit nivel calitativ al forţei de muncă analizate.

„Companiile care deţin parcuri logistice în localităţile de lângă Bucureşti sunt în situaţia de a oferi bonusuri de prezenţă acelor angajaţi care se prezintă la muncă în toate cele 5 zile ale săptămânii”, a declarat profesorul universitar Ion Anghel, manager al Departamentului Analiză şi Evaluare din cadrul Academiei de Studii Economice, scrie Agerpres.

„În cazul parcurilor logistice situate în localităţile limitrofe din Bucureşti se ajunge la situaţia în care angajatorii oferă bonus de prezenţă angajaţilor care lucrează toate cele 5 zile lucrătoare ale săptămânii”, a afirmat Ion Anghel.

„Nu ştiu dacă aţi întâlnit vreodată bonusul de prezenţă. Bonusul de prezenţă înseamnă că, dacă cineva îţi vine 5 zile pe săptămână timp de o lună de zile, primeşte un plus la salariu, pentru că cineva care locuieşte în mediul rural, poate că se trezeşte dimineaţa şi, nu ştiu, oile au făcut miei sau are altă treabă şi nu se mai duce la job. Deci acesta e un lucru real şi mai departe ţine de management, dar este o avertizare legată de factorul calitativ al forţei de muncă pe care noi am analizat-o”, a completat Ion Anghel.

„Situaţia statistică actuală redată în studiu arată că, pe lângă plecarea unui număr foarte mare a românilor în alte ţări, natalitatea scăzută, lipsa şcolilor profesionale şi neadaptarea învăţământului la schimbările economice sunt cauzele principale pentru care România se confruntă cu o criză acută a forţei de muncă”, a spus acesta referindu-se la situația forței de muncă din România.

„Ce vrea să spună chestia asta? Asta înseamnă că România, în afară că ar putea să aibă de discutat în legătură cu infrastructura rutieră sau tehnică, mijloace de transport, cale ferată sau aşa mai departe, are o problemă cu infrastructura de forţă de muncă şi cu infrastructura intelectuală. Ori, atunci când dezvolţi un parc logistic, nu poţi să fii doar visător şi să zici că dezvolţi un parc industrial sau că dezvolţi un proiect mare rezidenţial, fără să ai în minte ce cerere ai putea să ai sau ce forţă de muncă s-ar putea găsi”, a declarat Ion Anghel.