Producătorii de struguri din America au dezvoltat o serie de soiuri noi, precum cel cu gust de vată de zahăr, pe fondul solicitărilor din ce în ce mai pretenţioase ale consumatorilor, preocupaţi de showuri culinare televizate şi obişnuiţi cu fructe pe tot parcursul anului, scrie The Wall Street Journal.
„Americanii au devenit consumatori mai aventuroşi de alimente în ultimul deceniu, fiind atraşi spre noi arome de proliferarea emisiunilor pentru gătit, a starurilor din domeniul culinar şi obişnuiţi cu disponibilitatea aproape tuturor fructelor tot timpul anului. Companiile de profil, inclusiv producătorii, depun eforturi pentru a ţine pasul cu cererile variate ale clienţilor”, comentează editorialistul Sarah Nassauer, într-un articol publicat în cotidianul The Wall Street Journal sub titlul „Noutăţi în fructe – Struguri cu gust de vată de zahăr şi struguri cu aromă de băuturi răcoritoare / Clienţii căută arome unice, iar acest lucru aduce soiuri noi de struguri / Strugurii cu gust de vată de zahăr sunt virali în mediile de socializare online”.
„Strugurii cu aromă de vată de zahăr, din clasa premium, au apărut în magazinele alimentare din SUA în urmă cu circa şapte ani, modificând pentru totdeauna specificitatea strugurilor americani. Producătorii au început imediat să caute şi alte soiuri cu gust dulce, unele intrând acum pe piaţă. Anterior, în magazine se găseau trei soiuri de struguri verzi, roşii şi negri, catalogaţi de producători ca având gust neutru”, subliniază editorialistul, conform Mediafax.
Explozia noilor arome nu i-a făcut pe adulţi sau pe copii să consume mai mulţi struguri. Nivelul consumului în SUA a fost constant în ultimii cinci ani. Însă viticultorii din California, cel mai mare producător de struguri din SUA, au comercializat 93 de soiuri în 2018, faţă de 75 în 2010. „Dincolo de noile denumiri, noile soiuri de struguri sunt tot struguri. Strugurii sunt produşi prin metode tradiţionale şi prin dezvoltarea unor vii care să evidenţieze anumite calităţi, precum o anumită fibră mai puternică ori aromă. Durează 12 ani până când un nou soi de struguri ajunge la comercializare”, subliniază editorialistul Sarah Nassauer.
„Sistemul generează presiuni foarte mari pentru dezvoltarea unui fruct care să fie mai bun pentru reţeaua de aprovizionare decât pentru consumatori. La modul concret, acest lucru conduce la reducerea aromelor din fructele pe care le consumăm”, afirmă Jim Beagle, coproprietarul companiei Grapery, care produce struguri cu gust de vată de zahăr. Acest soi are puţin mai multe calorii decât strugurii verzi normali, din cauza concentraţiei mai mari de zahăr, explică el.