”Black Friday este un fenomen în România. Am început pregătirile cu multe luni înainte, pentru acest eveniment. Avem o ofertă de trei ori mai mare pentru Black Friday, anul acesta, față de anul trecut”, au declarat reprezentanții Fashion Days, cel mai mare retailer online de fashion, din România.

Potrivit acestora, volumele sunt foarte mari anul acesta, în contextul în care este de așteptat ca traficul pe site, în perioada amintită, să crească de zece ori comparativ cu o zi obișnuită. Anul trecut, reducerile afișate au ajuns chiar și până la 90%, cele mai căutate produse fiind cele de îmbrăcăminte, urmate de accesorii.

Potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor, anul trecut, Fashion Days Shopping SRL, controlat din anul 2011 de grupul Naspers din Africa de Sud, a avut o cifră de afaceri de aproape 50 milioane de euro, cea mai mare pondere având-o România (n.r. – este prezent și în alte țări din Europa).

Veniturile brute ale companiei au crescut, în medie, de 2,5 ori pe an în ultimii trei ani, iar timpul mediu de livrare al comenzilor a scăzut de la 30 de zile în 2010 la 5 zile în septembrie 2014.

În România, shopping-ul online de fashion este estimat la 140 milioane de euro, anul acesta, cu aproape 35% mai mare decât anul trecut. În afară de Fashion Days, pe această piață mai sunt prezente și alte nume precum elefant.ro, Stilago, Tuatara, My Closet etc.