Interesat de protejarea firmelor apropiaţilor săi, ministrul economiei a uitat de angajamentele asumate de compania naţională, respectiv realizarea proiectelor de interes european (BRUA şi interconexiunile cu ţările limitrofe deja vizate de planul respectiv).
În aceste zile a apărut în spaţiul public informaţia potrivit căreia proiectele de dezvoltare ale Transgaz sunt blocate, după ce, în 12 martie 2019, Adunarea Generală a Acţionarilor nu a votat finanţarea Planului de Dezvoltare a Sistemului Naţional de Transport gaze naturale (PDSNT) în perioada 2018-2027. Motivul oficial al acestei decizii este necesitatea suplimentării cu investiţii care să asigure dezvoltarea reţelei de transport, prin realizarea de sisteme noi de distribuţie de gaze naturale în localităţile fără alimentare cu gaze, prevăzute în Programul de guvernare, scrie RTV.
De fapt, în spatele acestei decizii se ascund interese ale unor firme „de casă” ale decizionalilor noştri, ce urmăresc să obţină netransparent contracte „grase”, pentru lucrări de investiţii la infrastructura de transport gaze.
Unul din principalii beneficiari ar fi chiar Niculae Bădălău, ministrul economiei, minister care deţine majoritatea acţiunilor din cadrul companiei naţionale, prin Gecor Prod Construct 94 Srl, Kirilic Group Srl Şi Anastamar Construct Srl, firme controlate de Gheorghe Cuşă, al cărui fiu, George Cuşă, este naşul lui Gabriel Bădălău, fiul demnitarului.
Interesat de protejarea firmelor apropiaţilor săi, ministrul economiei a uitat de angajamentele asumate de compania naţională, respectiv realizarea proiectelor de interes european (BRUA şi interconexiunile cu ţările limitrofe deja vizate de planul respectiv).
În plus, intenţiile ministrului şi ale apropiaţilor săi riscă să transforme SNT într-o mare reţea de distribuţie… locală, deşi, faţă de UE, statul român şi-a asumat altceva – un rol regional mai important, care să contrabalanseze dominaţia gazelor ruseşti.