Extrem de puţini şoferi din România ştiu ce înseamnă, de fapt, acest semn de circulaţie! Este trecut în Codul Rutier, însă cei mai mulţi conducători auto vor fi nedumeriţi dacă îl vor întâlni.
Codul Rutier poate da bătăi de cap chiar şi celor mai experimentaţi conducători auto, pentru că există în el şi anumite semne de circulaţie întâlnite mai rar pe şoselele din România.
Tu cunoşti aceste semne de circulaţie?
În cazul unora dintre ele, putem spune chiar că majoritatea şoferilor care le vor întâlni nu vor cunoaşte semnificaţia respectivelor indicatoare rutiere.
Un astfel de caz este chiar indicatorul de mai jos.
El reprezintă, de fapt, un panou adiţional care se montează sub alte indicatoare şi care are legătură cu autovehiculele ce transportă substanţe ce pot polua apele.
Mai exact, potrivit definiţiei din Codul Rutier, indicatorul respectiv „se montează sub indicatoarele de direcție sau de interzicere pentru vehiculele care transportă substanțe de natură să polueze apele”.
Un alt semn de circulaţie mai puţin cunoscut în România este triunghiul roşu care conţină o bulină neagră.
Acest tip de indicator rutier se instalează în intersecţiile şi pe drumurile fără vizibilitate, în locuri unde s-au produs multe accidente din această cauză.
În unele ţări europene, acest indicator este însoţit de un panou pe care scrie „Accident black spot”.
Un alt semn de circulaţie cu care şoferii români nu sunt bine familiarizaţi este următorul, un indicator pe fond albastru ce are în mijloc semnul @.
Acesta se amplasează în apropierea unui centru cu acces la internet, iar indicatorul rutier se poate inscripționa și distanța până la locul respectiv.
Apare şi un nou marcaj în marile intersecţii din Capitală! Ce reprezintă „Bike Box”?
Un alt marcaj rutier, de data aceasta inscripţionat pe carosabil, va apărea în Bucureşti. Noul marcaj de numeşte „Bike Box”, iar Comisia Tehnică Rutieră din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti l-a aprobat încă din 2021. Autorităţile din Capitală s-au inspirat după modelul folosit deja de mai mulţi ani în Germania sau Austria.
Marcajele „Bike Box” vor apărea pentru început pe marile bulevarde şi au drept scop încurajarea mobilității și deplasării alternative în Bucureştiul sufocat deja de maşini.
Noul marcaj rutier va fi de forma unui pătrat, în mijlocul căreia este desenată o bicicletă. Acest pătrat va fi pe partea carosabilă, la capătul benzilor de circulaţie, în dreptul semaforului.
Acest „Bike Box” ar putea fi eventual vopsit în verde, iar chenarul în galben-reflectorizant, aşa cum este în alte ţări, pentru vizibilitate şi în timpul nopţii.
Marcajul rutier va avea o lungime de trei metri, astfel că şoferii care opresc la semafor vor fi obligaţi să oprească cu trei metri în spate faţă de cum o fac în acest moment. Persoanele care circulă pe bicicletă sau trotinetă vor aştepta culoarea verde a semaforului în acest „Bike Box” şi vor porni cu câteva secunde înaintea şoferilor, astfel că vor putea traversa intersecţiile aglomerate în siguranţă.
Şoferii vor trebuie să respecte cu stricteţe noile reguli, altfel vor fi pasibili de o amendă de 725 de lei, dacă pătrund în acest „Bike Box” atunci când ajung la semafor. Mai mult, vor rămâne şi fără permis pentru o perioadă de 30 de zile.