Producatorul britanic de ciocolata Cadbury a primit o lovitura puternica in India, unde cel mai mare lant de retail refuza sa ii vanda produsele, sub pretextul unei acuzatii de discriminare. Cadbury detine o cota de piata de 71% in India, astfel incat disputa cu Pantaloon Retail, primul lant de retail in India, ii afecteaza grav business-ul. Pantaloon sustine ca Cadbury a negociat preturile preferentiale cu germanii de la Metro si americanii de la Shoprite, in defavoarea lantului indian.
Producatorul britanic de ciocolata Cadbury a primit o lovitura puternica in India, unde cel mai mare lant de retail refuza sa ii vanda produsele, sub pretextul unei acuzatii de discriminare.
Cadbury detine o cota de piata de 71% in India, astfel incat disputa cu Pantaloon Retail, primul lant de retail in India, ii afecteaza grav business-ul. Pantaloon sustine ca Cadbury a negociat preturile preferentiale cu germanii de la Metro si americanii de la Shoprite, in defavoarea lantului indian.
Produsele Cadbury au inceput sa fie retrase de pe rafturile magazinelor Pantaloon si trimise inapoi la producator.
Nu este prima data cand Pantaloon are dispute cu un producator mare. Anul trecut, neintelegerile cu Pepsi au rezultat in retragerea produselor de pe rafturile magazinelor, pana ce grupul american a revenit la „sentimente mai bune” si a redus din preturi.
Pantaloon va obtine anul acesta venituri de peste un miliard de dolari, potrivit analistilor de la JP Morgan.
Cadbury considera India „must-win market”*, potrivit unor surse din cadrul companiei, care au dorit sa isi pastreze anonimatul.
* "o piata ce trebuie castigata
Data: 5 iunie 2008
Sursa: NY Times