Inditex, cel mai mare retail de imbracaminte din Europa, a anuntat ca incepe sa recastige teren dupa o perioada de scaderi semnificative a veniturilor pe fondul extinderii pe pietele din Europa de Est si Asia.
Conform declaratiei lui Pablo Isla, CEO-ul companiei, aceste regiuni au un potential imens de dezvoltare. Acesta a mai declarat ca se asteapta la cresteri de 4% a vanzarilor pana in 2010 pentru magazinele deschise de doar 12 luni pe aceste piete.
In primul semestru al anului in curs vanzarile de pe pietele din Asia si Europa de Est au insumat 17% din totalul de produse comercializate, fata de doar 11% in urma cu un an. Inditex este cunoscuta in primul rand pentru marcile Zara si Bershka.
Profitul companiei in prima jumatate a anului a crescut cu 3%, pana la 406 milioane de euro, in conditiile in care Inditex a inregistrat si un avans de 11 procente a vanzarilor. Acestea au ajuns pana la 4,56 miliarde de euro.
Reprezentantii companiei au anuntat ca noua colectie de toamna-iarna a fost bine primita pe piata internationala iar vanzarile din primele sase saptamani ale celui de-al treilea trimestru s-au mentinut in acelasi ritm cu cel din prima jumatate a anului.
Sursa: Bloomberg