Raportul susţine că populaţia tânără, urbanizarea rapidă şi creşterea clasei de mijloc sunt motivele care vor face ca economia de 850 de miliarde de dolari a Indoneziei să urce nouă locuri, de pe locul 16 în prezent până pe locul 7 în 2030, în topul celor mai mari economii mondiale.

Potrivit acestui raport, economia Indoneziei va fi stimulată de adăugarea a 90 de milioane de noi consumatori care vor face ca clasa de consum din Indonezia să fie devansată doar de China şi India. În plus, populaţia relativ tânără va contribui la creşterea productivităţii Indoneziei. McKinsey estimează că 70% din populaţia Indoneziei va rămâne în vârsta aptă de muncă (15-64 de ani) în următorii 18 ani.

"Indonezia are o populaţie mult mai tânără, productivă şi în creştere. Este vorba de o perspectivă demografică diferit faţă de situaţia din multe economii din Europa Occidentală, unde forţa de muncă va fi fie statică sau va scădea în viitor", a declarat preşedintele McKinsey & Company, Raoul Oberman.

În plus, ritmul rapid de urbanizare al Indoneziei, în special în micile oraşe, va contribui semnificativ la creşterea economică a ţării. McKinsey estimează că în 2030 aproximativ 86% din Produsul Intern Brut va fi asigurat de zonele urbane.

Raportul atrage însă atenţia asupra provocărilor care trebuie soluţionate, printre care se numără productivitatea scăzută a muncii, creşterea inegalităţilor şi creşterea explozivă a cererii consumatorilor. ‘Va fi nevoie să adăugăm 60 de milioane de muncitori calificaţi şi semi-calificaţi în următoarele două decenii’, a declarat preşedintele PT McKinsey Indonesia, Arief Budiman.

În ultimi ani Indonezia a înregistrat un ritm mediu de creştere a PIB de peste 5% însă pentru a deveni a şaptea economie mondială trebuie să înregistreze un ritm anal de creştere de 6%, ţintă care poate fi atinsă consideră McKinsey.

Sursa: Agerpres