Cu o suprafață de opt ori mai mare decât a României și cu aproape 238 de milioane de locuitori – locul patru după China, India și Statele Unite – Indonezia are toate atuurile necesare pentru a fi privită ca o mină de aur. În 2012, piaţa indoneziană de automobile a crescut, în ciuda crizei mondiale, cu circa 25%, până la 1,11 milioane de vehicule. De asemenea, producția de vehicule s-a majorat cu 27,1% până la 1,06 milioane de unități. Aceste cifre impresionante pentru un stat care, până nu demult, era privit doar ca o superbă destinație turistică, au atras o mulțime de investitori din industria auto. Toyota, liderul pieței autoturismelor din arhipelag, a anunțat că în următorii cinci ani va investi peste 1 miliard de euro, iar Suzuki dezvoltă o fabrică de motoare. Japonezii de la Nissan vor să dubleze producția locală, iar aliații de la Renault au și ei în plan deschiderea unei facilități de producție.
Toate aceste companii sunt seduse în special de potențialul clasei de mijloc din Indonezia care, grație creșterii accelerate a veniturilor își permite să consume tot mai mult. De fapt, asistăm la o spirală care are mari șanse să poziționeze în curând statul în vârful ierarhiei economiilor mondiale. Investițiile străine generează locuri de muncă, acestea sunt ocupate de oameni din clasa de mijloc care prosperă grație salariilor tot mai atractive. Banii câștigați sunt investiți apoi în bunuri majorând consumul, iar investitorii străini tocmai asta caută: consum. Prin urmare, investesc și mai mult generând noi locuri de muncă.
Potrivit unui studiu realizat de McKinsey, numărul de indonezieni cu venituri anuale de peste 3.600 USD va crește în 20 de ani de la 45 de milioane în 2010 până la 170 de milioane la nivelul lui 2030. „Sunt curioși, le place să învețe lucruri noi și le place să cumpere”, notează Phillia Wibowo, consultant McKinsey în analiză. Dornici de noi tehnologii și de confort, oamenii din clasa de mijloc indoneziană cheltuiesc sume importante pe case, mașini, frigidere și televizoare cu ecran plat. Acest comportament de consum, dar mai ales situația economică tot mai bună a țării dau încredere investitorilor străini care fugiseră din arhipelag în timpul crizei asiatice din 1997 – 1998.
Aceștia revin în Indonezia în valuri mizând pe datele economico-financiare extrem de atractive. Anul trecut produsul intern brut al statului a crescut cu 6,23% în ciuda crizei care macină zona. Iar această majorare generată în special de consum nu mai poate fi considerată un foc de paie. În ultimii șase ani creșterea medie a PIB-ului s-a amenținut la 6%, în acest ritm țara având mari șanse ca, până în 2030 să depășească Germania devenind a șaptea mare putere a lumii. Pe lângă aceste date, studiul McKinsey notează și că, spre deosebire de statele din Europa, Indonezia a reușit să ăși reducă drastic și datoria publică. Dacă aceasta se situa în 2002 la circa 82% din PIB, acum nu mai depășește 24%.
Aceste semnale pozitive au generat anul trecut investiții străine directe (ISD) de peste 19 miliarde de euro, cu 25% mai mari decât în anul precedent, iar în 2013 guvernul indonezian estimează atingerea unei valori de circa 25 mld. euro. Principalele industrii care beneficiază de aceste investiții sunt cea auto și de componente, transporturile, telecomunicațiile și IT.
Indonezia, noul El Dorado țintit de marii industriași ai lumii
27 iulie 2013, 12:14
Ultima modificare în 27 iulie 2013, 15:14
După mirajul BRIC, mulți dintre producătorii de mașini, componente, electronice și electrocasnice au găsit o altă zonă de interes: Indonezia. Cu un PIB care, până în 2030, ar putea deveni mai mare decât al Germaniei o clasă de mijloc în plin avânt și cu investiții străine directe estimate la 25 ml. Euro, arhipelagul atrage ca un magnet.
Etichete: geely,
indonezia,
nissan,
renault,
suzuki,
toyota
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook