BMW a cheltuit peste zece milioane de euro anul acesta pentru a se pregăti pentru Brexit, le-a spus Peter jurnaliştilor. Acesta a adăugat: „Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că ar putea costa furnizorii şi producătorii auto între 10 şi 11 miliarde de euro. Avem nevoie de un acord comercial post-Brexit. Şi, chiar şi atunci, trebuie să fie unitar. Avem un sistem de fabricaţie ‘just-in-time’ (exact la timp), astfel încât procesarea administrativă în vămi trebuie să fie eficientă”.
În plus, Marea Britanie ar trebui să continue să ţină pasul cu cerinţele UE privind emisiile, astfel încât producătorii auto să poată oferi aceleaşi maşini în toate pieţe europene, a declarat Peter.
Cum a rămas BMW în frunte
Cererea solidă pentru vehicule electrice şi hibride a ajutat BMW să rămână în frunte în cazul ţintelor prevăzute pentru reducere a emisiilor pentru 2020, a afirmat directorul financiar al grupului german.
Şi producătorii auto japonezi Toyota Motor şi Nissan Motor vor cere autorităţilor de la Londra să îi despăgubească, în cazul în care Guvernul britanic nu va ajunge la un acord comercial post-Brexit cu Uniunea Europeană, potrivit unui articol publicat luni în cotidianul financiar Nikkei.
Fără a cita sursa informaţiilor sale, Nikkei susţine că producătorii auto se aşteaptă ca despăgubirile primite din partea autorităţilor britanice să acopere taxele vamale suplimentare de 10% ce vor fi impuse de UE pentru importurile de automobile ce provin din Marea Britanie, dacă aceasta va ieşi din Uniune fără un acord comercial post-Brexit.
„Îi îndemnăm pe negociatorii din Marea Britanie şi UE să lucreze în comun pentru un Brexit ordonat şi echilibrat, care va continua să încurajeze schimburile comerciale reciproc avantajoase”, a informat Nissan.
Premierul britanic dorește un acord comercial
Premierul britanic Boris Johnson a declarat recent că nu ar dori ca perioada de tranziţie, care se încheie la finele anului, să se termine fără un acord comercial, dar a adăugat că Marea Britanie ar putea supravieţui şi în acest scenariu.
Cu toate acestea, articolul din Nikkei subliniază că un divorţ fără un acord comercial post-Brexit are implicaţii pentru companiile din întreaga lume care operează în Marea Britanie, inclusiv pentru cele din Japonia, a treia mare economie mondială.