Drept urmare, tarifele generale ale lui Donald Trump pentru comerțul cu Mexic sau Canada riscă să afecteze și costurile de producție ale mașinilor din SUA.
Prețurile mașinilor vor exploda după decizia lui Donald Trump
Prețurile mașinilor vor exploda. Industria auto din SUA ar putea pune lacătul pe uși în decurs de o săptămână, după unele estimări, tocmai din cauza acestor tarife. Nu există nici un producător de automobile care să opereze într-o lume a sarcinilor de frontieră nord-americane.
Cu lanțurile de aprovizionare actuale, o singură componentă a unui vehicul poate traversa granița SUA de șase și opt ori înainte de asamblarea finală, scrie Axios.com.
Ordinul lui Trump arată clar că taxa se plătește de fiecare dată
Decizia lui Trump arată clar că taxa se plătește de fiecare dată când orice componentă trece în SUA. Conform sursei citate, nu există niciun „dezavantaj” permis care să limiteze tarifele doar la valoarea adăugată în străinătate. Asta înseamnă că tarifele de 25% nu vor fi plătite doar pentru vehiculele complete, care se asamblează în final în Mexic, cum ar fi Chevrolet Equinox sau Ford Maverick.
De asemenea, decizia lui Donald Trump va afecta aproape toate componentele din aproape toate mașinile fabricate în America de Nord, adesea și de mai multe ori. În afară de tarifele efective în sine, nu există nicio infrastructură care să atribuie o valoare în dolari exactă pentru toate componentele.
Dacă se adună toate tarifele care se vor aplica vehiculelor fabricate în SUA, acestea ar putea ajunge să fie mai mari decât tarifele totale pentru mașinile finite importate din Europa, Japonia sau Coreea.
Departe de a stimula industria auto din SUA, aceste tarife, dacă rămân în vigoare pentru o perioadă de timp, ar putea să o decimeze.
Anunțul privind noile tarife impuse importurilor din Mexic, Canada și China a stârnit îngrijorare
Anunțul privind noile tarife impuse importurilor din Mexic, Canada și China a stârnit deja reacții îngrijorătoare în rândul producătorilor auto. În timp ce tarifele impuse importurilor din Mexic sunt de așteptat să aibă cel mai mare impact asupra industriei auto, urmate de cele din Canada și China, aceștia vor trebui să adopte măsuri rapide pentru a face față costurilor suplimentare.
De luni bune, producătorii auto s-au aflat într-o perioadă de așteptare, monitorizând atent evoluțiile politice și economice, dar acum sunt obligați să-și pună în aplicare planuri de rezervă, pentru a nu fi afectați financiar pe termen lung.
Shawn Fain, președintele sindicatului United Auto Workers, a afirmat că orice decizie tarifară va impune o renegociere a Acordului SUA-Mexic-Canada (USMCA) și o revizuire a regimului comercial global, care a influențat deja piața muncii din America și din întreaga lume.