Africa de Sud este un important producător de vehicule, în special pentru export, printre constructorii auto prezenţi în acest ţară numărându-se BMW, Volkswagen, Toyota, Ford, GM sau Renault. Potrivit unui responsabil sindical, începând cu ziua de luni peste 30.000 de muncitori au intrat în grevă după eşecul negocierilor salariale. Muncitorii solicită o majorare salarială de cel puţin 14% în timp ce patronatul oferă doar o majorare de 8% cu efect retroactiv de la 1 iulie. Rata inflaţiei în Africa de Sud se situează sub pragul de 6%.
‘Nu mai producem niciun vehicul’, a confirmat pentru AFP, purtătorul de cuvânt al BMW, Guy Kilfoy.
Industria auto contribuie cu 6% la PIB al Africii de Sud şi reprezintă 12% din exporturi. În 2012, această ţară a exportat 277.893 de vechiule, inclusiv spre Uniunea Europeană. Ford exportă spre vechiul continent pick-upul Ranger produs în Africa de Sud iar BMW exportă de aici spre SUA. Renault a produs anul trecut 3.400 de modele Sandero la Rosslyn, într-o uzină a partenerului japonez Nissan. Acesta produce, de asemenea, unul din cele mai bine vândute modele de pe piaţa locală micul pick-up cu preţuri reduse NP 200, care nu este altceva decât Dacia Logan. În primul semestru au fost înmatriculate 9.000 de unităţi din acest model.
Marţi, 20 august, se împlinesc 45 de ani de la construirea primului automobil marca Dacia pe liniile de fabricaţie ale uzinei construite la Mioveni, în judeţul Argeş (sudul ţării). Construcţia Uzinei de Autoturisme de la Mioveni a început în 1966, având la bază un acord între autorităţile române şi producătorul francez de automobile Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Inaugurarea Uzinei a avut loc la 20 august 1968, când a început producţia modelului Dacia 1100, sub licenţa Renault R8.
La 2 iulie 1999 s-a semnat contractul de privatizare a societăţii şi Dacia a devenit o marcă a Grupului Renault, având ca principală misiune susţinerea dezvoltării Grupului pe pieţele emergente.
Sursa: Agerpres