Datele Asociației Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) referitoare la forța de muncă angajată în activități legate de producția auto arată o eroziune dezastruoasă a unei ramuri industriale care susținea circa 10% din forța de muncă din Hexagon. Dacă în 2000, producătorii de autovehicule din Franța angajau circa 187.000 de persoane, acum aceștia mai au pe ștatele de plată doar 145.000. În același timp, furnizorii de piese auto și-au redus efectivele angajate de la 133.000 de persoane la nu mai mult de 80.000.
Din nefericire, efectele mutării unor uzine în state cu costuri de producție mai reduse peste care s-au suprapus problemele cauzate de recesiunea din ultimii ani au afectat grav în special orașele mici, unde se aflau majoritatea fabricilor producătoare de subansambluri pentru mașini.
În total, sectoarele de producție, comercializare și întreținere ale vehiculelor, care aveau o contribuție majoră la bugetul francez, mai angajează în prezent doar ceva mai mult de 600.000 de persoane față de 800.000 cu un deceniu în urmă. CCFA estimează că 9% dintre persoanele active din Hexagon au locul de mucă legat, într-un fel sau altul, de activități din industriei auto.
Recent, presa franceză a anunțat că PSA Peugeot Citroen ar putea concedia alți 10.000 de angajați temporari în următoarele luni ca răspuns la scăderea cererii pe piețele europene.