Industria auto germană, probleme din cauza COVID! Anunţul care dă totul peste cap

Germania

Sursă: Dreamstime

Probleme mari în industria auto germană din cauza pandemiei de coronavirus. Specialiştii au decis revizuirea în scădere a estimărilor privind producţia realizată în acest an. Revenirea de după pandemie va fi cu turbulenţe, iar producătorii se confruntă cu probleme.

Germania depăşeşte cu greu criza cauzată de către pandemia de coronavirus. Cel puţin industria auto încă pare afectattă. Ultimele date sunt extrem de îngrijorătoare. Specialiştii au anunţat revizuirea estimărilor privind producţia realizată în acest an.

Probleme mari pentru industria auto

Astfel, revenirea va fi una cu turbulenţe, în condiţiile în care producătorii se confruntă cu probleme de-a lungul lanţului de aprovizionare, anunţă Reuters.

Cei de la Asociaţia Constructorilor Germani de Automobile (VDA) au venit cu vestea proastă. Şi-au redus estimările privind ritmul de creştere a producţiei în acest an, de la 13% până la 3%. În ultimele luni producţia a fost „semnificativ sub aşteptări”.

Aşteptările sunt ca 3,6 milioane de automobile să fie produse în Germania în acest an, cu 400.000 de unităţi mai puţin decât în precedentele prognoze.

Industria auto, lovită de pandemie

Industria auto a fost lovită grav de pandemie. La început, producătorii auto germani au suspendat producţia în aşteptarea unei diminuări a achiziţiilor de automobile, însă au fost prinşi pe picior greşit de o revenire puternică a cererii, pe măsură ce economiile s-au redeschis în acest an.

În primul semestru, în Germania, au fost produse 1,73 milioane de automobile, cu 16% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, VDA subliniază că în luna iunie producţia a fost cu 19% mai mică decât în iunie anul trecut, o dovadă a dificultăţilor cu care se confruntă producătorii.

În paralel, înmatriculările de autoturisme noi în Germania au crescut cu 15% în ritm anual, până la 1,39 milioane de unităţi. În pofida acestei creşteri de două cifre, este vorba de al doilea cel mai slab semestru înregistrat de piaţa auto din Germania după reunificare.

„După prăbuşirea spectaculoasă de anul trecut, piaţa nu îşi revine decât lent”, a apreciat Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK). Cu toate acestea, Asociaţia se aşteaptă la o piaţă mai puternică în a doua jumătate a anului, comparativ cu primele şase luni.

Industria auto din Germania, printre care se regăsesc mărci puternice precum Volkswagen, Daimler şi BMW, este responsabilă pentru aproximativ 5% din PIB şi peste 800.000 de locuri de muncă în cea mai mare economie a Europei.