Elitele industriei de comunicare din România vor fi premiate anul acesta pentru eficienţă, gândire strategică şi creaţie. În cadrul căror evenimente industria de comunicare îşi va răsplăti campionii în 2012?
Cel mai valoros eveniment al industriei de comunicare de la noi este EFFIE România, pentru că premiază cel mai semnificativ aspect al unei campanii: rezultatele. Premiante sunt, aşadar, acele campanii care şi-au atins sau şi-au depăşit obiectivele. Râvnit atât de agenţii, cât şi de clienţi, un premiu EFFIE confirmă performanţele unei campanii de comunicare, graţie unor filtre de jurizare obiective şi unei reputaţii care aşază evenimentul EFFIE Awards pe podiumul internaţional al celor mai prestigioase gale din industria de comunicare.
EFFIE este un festival internaţional sub licenţa EFFIE Worldwide Inc., iar EFFIE România este un proiect derulat de International Advertising Association (IAA) în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi organizat pentru al şaselea an consecutiv de către The Institute. Competiţia este structurată pe 22 de categorii de produse și servicii, în care se pot înscrie orice entităţi care au realizat campanii de comunicare până în luna decembrie a anului precedent. GRAND EFFIE-ul de anul trecut a fost câştigat de agenţia McCann Erickson, pentru campania „Fă o schimbare în viaţa ta“, implementată pentru clientul Dedeman. De-a lungul anilor, cel mai râvnit premiu din competiţie a mai ajuns la agenţii precum GMP Advertising, Papaya Advertising, Headvertising, Leo Burnett & Target şi NextCap.
O noutate ce merită menţionată este aceea că, începând cu ediţia din iunie 2012, EFFIE România permite înscrierea campaniilor care au utilizat un singur mediu de comunicare.
Industria autohtonă îşi premiază elitele
La fel ca EFFIE România, şi Premiile de Excelenţă IAA sunt organizate de profesionişti pentru profesionişti. Proiectul a fost iniţiat de boardul IAA din dorinţa de a arăta respect şi recunoaştere publică acelor personalităţi care au inovat şi au dat dovadă de performanţe deosebite, contribuind la crearea de noi standarde de excelenţă în industria de marketing şi comunicare.
Premiile de Excelenţă IAA se diferenţiază de celelalte evenimente ale industriei prin faptul că se doreşte premierea oamenilor, şi nu a faptelor sau a proiectelor. Pe scurt, membrii IAA propun un număr nelimitat de nominalizări, urmând ca acestea să fie centralizate de echipa executivă şi prezentate boardului, pentru a dezbate şi a supune la vot fiecare nominalizare în parte. Odată ce o nominalizare întruneşte unanimitatea voturilor boardului, aceasta se transformă în premiu.
Se poate spune că boardul IAA funcţionează ca un Comitet Nobel, deci nu există criterii şi nici categorii pentru acordarea premiilor, numărul acestora este nelimitat, iar lista premianţilor rămâne confidenţială până în seara galei. Ediţia din toamna viitoare a Premiilor de Excelenţă IAA este ediţia cu numărul cinci a unei competiţii care a premiat an de an între 10 şi 13 profesionişti ai industriei. La fiecare ediţie, un premiu merge către o personalitate care nu face parte din industrie, însă care marchează activitatea acesteia. Este vorba despre personalităţi precum: Cristian Mungiu, Dan Puric, Mugur Isărescu sau grupul de iniţiativă al Şcolii ADC România.
Un alt eveniment care îi face pe comunicatorii din ţară să vibreze an de an este Romanian PR Award. Evenimentul a premiat excelenţa în domeniul comunicării de afaceri din România în ultimii zece ani, iar ediţia de anul acesta va fi una aniversară şi va avea loc, la fel ca în fiecare an, la Palatul Parlamentului.
O gală pentru fiecare
Premiile Ad’Or, cu o tradiţie de zece ani în recunoaşterea gândirii strategice şi creative pe toate mediile de comunicare, vor trece printr-un proces de reinventare, după ce în 2011 au îmbrăcat forma galei „10 ani de creativitate“. Proiectul a fost organizat de The Institute şi prezentat de IAA şi UAPR. Tot The Institute organizează, pentru al 13-lea an consecutiv, AdPrint, singurul festival european care premiază exclusiv lucrări de Print, Out of Home şi Graphic Design. Partenerii festivalului sunt Lürzer’s Archive, Art Directors Club of Europe (ADC*E), Carioca şi EACA (European Association of Communication Agencies), iar câştigătorii vor fi anunţaţi între 1 şi 6 mai.
Şi comunicarea online va fi premiată în 2012, cu prilejul festivalului Internetics, organizat de The Institute şi prezent în România de peste 11 ani. Internetics este un festival de branding, marketing şi advertising online, care urmăreşte să crească piaţa de comunicare online din România şi să promoveze ideile creative şi strategice.