Piaţa de evenimente din România a cunoscut o scădere semnificativă în ultimii doi ani. Se pare că marile companii au preferat să se descurce cu forțe proprii în organizarea de evenimente sau au renunţat la evenimentele tradiţionale pentru angajaţii companiei, ca de exemplu: petrecerile de Crăciun, microrevelioane sau alte evenimente in-house.
Criza a reuşit să reaşeze lucrurile, au rămas pe piaţă doar companiile serioase de organizare de evenimente care, la rândul lor, a trebuit să se reinventeze fie oferind şi alte tipuri de servicii, de care clienţii lor aveau nevoie, fie să-şi rafineze oferta, căutând să se specializeze pe domenii de nişă.
Despre cum au evoluat lucrurile şi ce prognoze sunt pentru viitor, stăm de vorbă cu proprietarele uneia dintre cele mai prestigioase agenţii de organizare de evenimente corporate- Event 4 You: Laura Rotileanu şi Monica Andronic.
Cătălina Constantin: Care sunt schimbările semnificative din ultima vreme pe piaţa de profil?
Laura Rotileanu: 2009 şi 2010 au fost ani grei pentru firmele specializate în organizare de evenimente. Multe dintre ele au dispărut, unele au preferat să se specializeze pe anumite domenii, ca de exemplu: congrese medicale, evenimente private etc. Noi, la Event 4 You, am preferat să identificăm ce nevoi mai au clienţii noştri, să angajăm specialişti în acele domenii şi să oferim partenerilor noştri un pachet complet de servicii.
Monica Andronic: Adică, oferim pe lângă servicii de organizare evenimente corporate şi servicii de relaţii publice şi consultanţă în comunicare precum şi servicii de formare în domenii ca: relaţii publice şi gestionare a relaţiei cu presa, management vs. leadership, comunicare interpersonală, formare de formatori, comunicarea organizaţională şi inter-instituţională şi avem chiar un curs de bune maniere şi comportament în societate, destinat atât copiilor, cât şi oamenilor mari.
De asemenea, conştienţi de avântul pe care l-a luat în ultima vreme promovarea pe segmentul de online, am dezvoltat un nou serviciu pentru clienţii noştri în acest domeniu. Un astfel de serviciu de monitorizare şi promovare a imaginii online era cvasiinutil acum câţiva ani, iar acum, iată, a devenit o necesitate pentru toate companiile care se respectă.
C.C.: Aceasta este plusvaloarea pe care Event 4 You o oferă clienţilor săi pe o piaţă destul de concurenţială?
M.A.: Deşi pare că există multă concurenţă pe această piaţă, lucrurile sunt destul de aşezate. Chiar dacă multe firme specializate pe evenimente private (n.r. organizatorii de nunţi) oferă şi servicii pentru organizarea de evenimente corporate, clienţii vor apela la specialişti. Legat de întrebarea dumneavoastră vizavi de ce oferă în plus Event 4 You faţă de alte agenţii, aş spune că un punct forte este că în cei opt ani de existenţă am reuşit să menţinem clienţi mari, cu care ne mândrim, să acumulăm experienţă în colaborarea cu companiile private, instituţiile publice şi chiar şi organizaţii non-guvernamentale.
L.R.: Aş mai adăuga doar că datorită bunelor relaţii pe care le-am dezvoltat atât cu clienţii, cât şi cu colaboratorii noştri, le oferim acestora sprijin şi consultanţă în activităţi de networking. Suntem conştienţi că o relaţie profesională de durată se construieşte greu, de aceea punem suflet în ceea ce facem şi răsplătim încrederea pe care ne-o acordă clienţii noştri, prin servicii de calitate.
C.C.: Din ce domenii de activitate provin clienţii? Altfel spus, ce companii mai investesc în profesionalismul unei agenţii pentru organizarea de evenimente?
L.R.: Clienţii provin din aproape toate domeniile: medical, nonguvernamental, al instituţiilor publice, bancar, FMGC, IT. Avem printre clienţii noştri companii cu care lucrăm de ani de zile şi ne place să credem că ei apelează la ajutorul nostru pentru că au încredere că vom reuşi să facem din evenimentul lor unul special şi să-i conferim acel „something to remember“.
M.A.: Apelează la profesionişti companiile care nu vor să facă rabat la calitate şi care înţeleg că unele evenimente sunt unice: de exemplu, un eveniment de lansare pe piaţă a unui produs sau serviciu, o inaugurare de sediu sau un eveniment aniversar şi îşi doresc ceva cu adevărat special. Noi ne mândrim că lucrăm cu cei mai buni furnizori de pe piaţă şi propunem clienţilor noştri cele mai inovative modalităţi de promovare a imaginii lor.
C.C.: Care credeţi că este viitorul acestui tip de servicii? Cum vor arăta evenimentele corporate peste cinci, zece sau 20 de ani?
M.A.: Sperăm să nu se desfăşoare doar în mediul virtual. Glumesc, dar deja s-a ajuns ca o mare companie să-şi promoveze unul dintre produse strict pe internet, cu ajutorul reţelelor de socializare. Ca să revin la întrebare, cu siguranţă vor fi diferite, deoarece apar sau se dezvoltă, an de an, tehnici inovative, ca video-mapping-ul sau alte sisteme interactive de proiecţie, şi dispar alte modalităţi de promovare, care până acum câţiva ani erau pe val, şi mă refer aici la bannere şi mash-uri.
L.R.: Eu cred ca agenţiile de relaţii publice, publicitate sau de organizare de evenimente se vor specializa căutându-şi nişe de exprimare, vor reconsidera relaţia cu clienţii lor, astfel încât să devină agenţiile „de casă“ ale acestora. Adică, să fie o relaţie de parteneriat 1 la 1, de cursă lungă.
Mai cred că această, hai s-o numim, generic, industrie de comunicare, va rămâne în continuare predominant feminină. Pentru că presupune anumite calităţi ca rigoare, atenţie la detalii, adaptabilitate şi chiar empatie, calităţi care sunt prin excelenţă feminine.